• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت مطرح کرد:

کنگره ملی طب ایرانی گامی در جهت ارتقای جایگاه این طب در نظام سلامت کشور

  • کد خبر : 127967
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
کنگره ملی طب ایرانی گامی در جهت ارتقای جایگاه این طب در نظام سلامت کشور
دکتر نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل ورازت بهداشت گفت: برگزاری این کنگره می تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد .

او با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می تواند بار علمی آن را بالا ببرد.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.
او به این موضوع اشاره می کند که طب ایرانی ظرفیت های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت های بیشتر، قطعا شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.
حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می شود که امکان سوء استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.
او به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد:‌پزشکی مبتنی بر سبک زندگی ،طب پیشگیری و فرد محور،غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.
حسینی یکتا در پایان گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند .

http://tejaratava.ir/?p=127967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.