• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
در جلسه پژوهشی و واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی مطرح شد:

ایجاد فضای سبز بر پایه صرفه جویی در مصرف اب / کاشت چمن بیابانی در بافق

  • کد خبر : 126158
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
ایجاد فضای سبز بر پایه صرفه جویی در مصرف اب / کاشت چمن بیابانی در بافق
اجرای دو طرح کاشت پایلوت چمن بیابانی و استفاده از مالچ های طبیعی برای بهینه سازی مصرف آب در واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش تجارت آوا به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق؛ 
همزمان با فرا رسیدن دوم اردیبهشت روز زمین پاک،واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی، دو طرح پژوهشی مرتبط با حوزه “فضای سبز” و” محیط زیست “با حضور مدیران، سرپرستان و کارشناسان مرتبط با فضای سبز، واحد انرژی و آب رسانی و.. در محل مرکز نوآوری و کارآفرینی بافقی نو برگزار کرد.

 دکتر عبدالحسین رضایی پور سخنران و پژوهشگر محیط زیست هدف از برگزاری جلسه را ارائه دو طرح با عناوین” کاشت پایلوت چمن بیابانی در فضای سبز” و ” اجرای پایلوت طرح استفاده از مالچ های طبیعی برای بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز” عنوان کرد و گفت: این تحقیقات بر پایه صرفه جویی مصرف آب در فضای سبز انجام گردیده است که می توان با مصرف آب کمتر،فضای زیبا به وجود آورد.

وی افزود: همچنین صرفه جویی در مصرف و کنترل تبخیر با استفاده از مالچ های طبیعی دوستدار محیط زیست می تواند در برخورداری از فضای سبز مطلوب موثر باشد.

وی در پایان اظهار کرد: همشهریان و مسئولین با توجه به وضعیت بحرانی آب، صرفه جویی در مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.

http://tejaratava.ir/?p=126158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.