• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

ارائه مقاله با عنوان چارچوب مدیریت ریسک دیجیتال در شرکت‌های بیمه

  • کد خبر : 12611
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
ارائه مقاله با عنوان چارچوب مدیریت ریسک دیجیتال در شرکت‌های بیمه

نشست ارائه مقاله با عنوان «چارچوب مدیریت ریسک دیجیتال در شرکت‌های بیمه» توسط حسین اولیاء مدیر امور بین‌الملل و دبیر کمیسیون فاوا سندیکای بیمه گران ایران، امروز ۱۱ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری شاهین فتاحیانی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت سهامی بیمه ایران، میثم میرزازاده معاون فناوری و تحول کسب‌وکار شرکت بیمه دی و محمد‌محسن طباخها مدیر امور بین‌الملل و دبیر کمیسیون فاوا سندیکای بیمه گران ایران نگاشته شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، با توسعه فضای رقابتی در صنعت بیمه، شرکت‌های بیمه پیشرو با درک اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از فناوری اطلاعات در جهت توسعه بازار از یک سو و مدیریت هزینه‌های اداری و خسارات از سوی دیگر، در صدد طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های تحول دیجیتال در شرکت‌های خود هستند؛ لیکن در مسیر تحقق تحول دیجیتال در صنعت بیمه چالش‌ها و ریسک‌هایی متأثر از حوزه دیجیتال وجود دارد که به عنوان ریسک دیجیتال شناخته میشود.
در این مقاله با بررسی علل روند کند پیاده‌سازی تحول دیجیتال در صنعت بیمه جهان و چالش‌های پیش روی آن، مناظر ده‌گانه مواجهه ریسک دیجیتال برای شرکت‌های بیمه شامل مناظر راهبردی، فناوری، عملیات، اشخاص ثالث و همکاران تجاری، مقررات و امور نظارتی، مستندات قانونی، سایبر، تداوم کسب‌وکار و تاب‌آوری، نشت داده‌ها و حریم خصوصی مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه مراحل شش‌گانه مدیریت ریسک دیجیتال ارائه شده است. در پایان نیز پیشنهاد گردید با توجه به آثار و پیامدهای نامطلوب محتمل برنامه‌های تحول دیجیتال، مدیریت ریسک دیجیتال به عنوان یکی از مأموریت‌های کمیته ریسک شرکت‌های بیمه تعریف شود.
نشست ارائه این مقاله، امروز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=12611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.