• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

راه اندازی تجهیز Cell Switch کارگاه احیاء

  • کد خبر : 125842
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
راه اندازی تجهیز Cell Switch کارگاه احیاء
برای اولین بار در تاریخ شرکت آلومینیوم ایران، دیگ شماره ۱۲۸ با عمر بالا از مدار تولید خارج و دیگ شماره ۳۲۳ در مدار تولید قرار گرفت. این تجهیزات سل سوییچ سهولت در انجام فرآیند تولید، افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف انرژی و مواد اولیه و در نتیجه کاهش هزینه تولید منجر شده است.

برای اولین بار در تاریخ شرکت آلومینیوم ایران در کارگاه احیاء ۲۰۰ کیلو آمپر بدون قطع جریان برق، دیگ شماره ۱۲۸ با عمر بالا از مدار تولید خارج  و دیگ شماره ۳۲۳ در مدار تولید قرار گرفت .

طی ۱۷ سال گذشته در کارگاه احیاء ۲ برای ورود و خروج دیگ ها از مدار تولید، می بایست قطع و وصل جریان برق به صورت کلی انجام گیرد و این کار علاوه بر بروز ریسک برای خط تولید و رکتیفایر، احتمال بروز مشکل در قطعات الکترونیکی و تجهیزات دیگ ها نیز وجود داشته است.

مزایای راه اندازی تجهیز سل سوییچ (Cell Switch) در کارگاه احیاء شامل :

سهولت در انجام فرآیند تولید، افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف انرژی و مواد اولیه و در نتیجه کاهش هزینه تولید

بازدید مدیرعامل از پروژه مولد تولید برق اضطراری

دکتر فروزانمهر مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره ایرالکو درحاشیه افتتاح تجهیز سل سوییچ

(Cell Switch) کارگاه احیاء، از ۲ دستگاه مولد تولید برق اضطراری (Frame 5  ) نیز بازدید به عمل آوردند.

ایشان اظهار داشتند: ضرورت لاینینگ دیگ های خطوط قدیم و جدید کارگاه احیاء یکی از برنامه های جدی در سال جاری است که امیدواریم با هدف گذاری میانگین عمر دیگ ها به ۱۵۰۰ روز، کیفیت فرآیند ذوب را بهبود بخشیده و از کاهش راندمان آمپری و همچنین کاهش آفگرید ( Offgrade )و مصرف انرژی بیشتر جلوگیری نماییم. لذا با همکاری هیات مدیره محترم خرید ۱۷۰۰۰ قطعه کاتد و ساید وال  و همچنین ۶ دستگاه شاول کرین های کارگاه احیاء۲ در فاز اول در دستور کار قرار دارد تا ان شا الله در بازه زمانی ۲ ساله این مهم به طور کامل تحقق یابد و به عبارتی طی برنامه ۲ ساله در حدود ۴۰ درصد دیگ ها اورهال (Overhaul  ) شوند.

دکتر فروزانمهر در ادامه به ضرورت رعایت نکات ایمنی در مسیر فرآیند تولید تاکید داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=125842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.