• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد:

دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی در دامغان

  • کد خبر : 125310
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی در دامغان

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از دریافت گواهی کشف معدن پلایای حاج علیقلی واقع در شهر دامغان خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مجتمع پتاس خوروبیابانک، سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان اینکه اولین دستاورد سال ۱۴۰۳ مجتمع پتاس به ثبت رسید، توضیح داد: مجتمع پتاس با بهره‌گیری از توانمندی‌های کارشناسان خود، در مدتی کوتاه، موفق به انجام مطالعات و اکتشاف تکمیلی در معدن پلایای حاج علیقلی شهرستان دامغان شد.

شهامی تصریح کرد: وسعت محدوده معدنی این منطقه که در استان سمنان، شهرستان دامغان واقع شده ۶۷۶ کیلومتر مربع و حجم ذخیره معدنی آن ۴۹۱ میلیون متر مکعب شورابه برآورد شده است.

وی ادامه داد: میزان ذخیره نهایی پتاس در این معدن ۳.۵ میلیون و ذخیره کلرید منیزیم ۳۶.۷۷ میلیون تن برآورد شده و این امکان را به وجود می‌آورد که ۵۰ هزار تن پتاس به ظرفیت تولید پتاس کشور اضافه شود و در کنار این میزان تولید سالیانه ۲ تا ۳ میلیون تن نمک صنعتی و ۹۰۰ هزار تن بیشوفیت (کلرید منیزیم ۶ آبه) تولید خواهد شد.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فراخوان جذب سرمایه گذار جهت اجرای عملیات اکتشاف تکمیلی، طراحی، تجهیز، آماده سازی و بهره برداری این معدن و طراحی، احداث و بهره برداری از کارخانه فرآوری (به ظرفیت تولید سالانه حداقل  ۵۰ هزار تن کلرید پتاسیم و محصولات جانبی دیگر) در حال برگزاری است.

http://tejaratava.ir/?p=125310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.