• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

دکتر انصاری نیک: ماموریت ما تولید است/ دستاوردهای سال ۱۴۰۲ حاصل تلاش، تعهد و تخصص است

  • کد خبر : 123277
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
دکتر انصاری نیک: ماموریت ما تولید است/ دستاوردهای سال ۱۴۰۲ حاصل تلاش، تعهد و تخصص است
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در جلسه پایانی سال ۱۴۰۲ با مدیران ارشد شرکت، «تلاش»، «تعهد» و «تخصص» را سه رکن اصلی موفقیت و دستاوردهای کسب شده در این سال خواند و افزود: «چشم‌انداز ما تحقق کامل برنامه «بندرامام نوین» است و در ۱۴۰۳ انتظارمان کارکرد بیشتر بر اساس رویکردها است.»

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، آخرین جلسه صبحگاهی شرکت با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد در سالن جلسات مجتمع تشکیل و گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته از سوی مدیران ارائه‌ شد.

در این جلسه دکتر انصاری نیک پس از استماع گزارش مدیران، با تبریک فرارسیدن سال نو و گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: «یک سال گذشت و در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم که همراه با ماه مبارک رمضان است، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران عزیز، انشاا… بتوانیم از معنویات این ماه عزیز بهره کافی را ببریم.»

وی افزود: «سال ۱۴۰۲ فراز و نشیب‌هایی داشت و عمده آن موفقیت و دستاورد بود که در این جلسه، همه واحدها اشارات برجسته و مجملی بر این دستاوردها داشتند. لازم می دانم ابتدا از تمام مدیران محترم، کارکنان، مهندسان، متخصصین و کارگران عزیز مجتمع پتروشیمی بندرامام و خانواده های عزیز و شریفشان که ما را در سال سپری شده پشتیبانی و همراهی کردند تشکر ویژه داشته باشم و برای آنان در سال آینده نیز آرزوی توفیق، سلامتی و سربلندی داشته باشم.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه کسب دستاوردهای سال ۱۴۰۲ را حاصل ۳ رکن اصلی خواند و تصریح کرد: «شعاری ما تلاش، تعهد و تخصص بود و این سه رکن باعث شد ما در سال ۱۴۰۲ بتوانیم دستاوردهای بزرگی را کسب کنیم.»

دکتر انصاری نیک تولید را نیز از دیگر ماموریت‌های اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد: «ماموریت ما تولید است و عملکرد ما در خصوص تولید خوب بود. برنامه و هدفی که در سال گذشته تبیین کرده بودیم تقریبا چهار و نیم میلیون تن بود که محقق شد و به همه شما عزیزان خدا قوت می گوییم که شعار سال که رشد تولید بود را با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته محقق ساختیم.»

نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی بندرامام در ادامه تشریح دستاوردهای کسب شده، صادرات و ارزآوری را بخش مهمی از شریان اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: «در سال ۱۴۰۲ صادرات ما به اندازه ای بود که در بنگاه‌های استان مورد تقدیر قرار گرفتیم. در این سال ارزش صادرات ما بیش از ۷۵۰ میلیون دلار بود که برای کشور عزیزمان دستاورد بزرگی است. در این سال همچنین در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی ۳ رتبه ارتقا پیدا کردیم و به رتبه بیست و سوم رسیدیم و در این بین جایگاه دوم فروش را بین شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به دست آوردیم.»

ایشان مدیریت دارایی‌های فیزیکی را از دیگر اقدامات ملموس در سال ۱۴۰۲ برشمرد و عنوان داشت: «در بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی نیز اقدامات خودجوش و متفکرانه مجموعه پتروشیمی بندرامام باعث شد از سوی وزارت نفت و مدیر کل مدیریت دارایی های فیزیکی وزارتخانه مورد تشویق قرار بگیریم.»

ایشان در ادامه در جمع مدیران ارشد شرکت پتروشیمی بندرامام تصریح کرد: «در حوزه مسئولیت های اجتماعی، در رده های مختلف در سطح ملی، استان، شهرستان و در سطح ملی مورد تشویق قرار بگیریم که دستاورد بزرگی بود.»

دکتر انصاری نیک که نخستین رویداد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور را پایه‌گذاری کرده است با تشریح دستاوردهای کسب شده در حوزه نوآوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور افزود: «در حوزه نوآوری و ساخت داخل بین شرکت‌های صنعت پتروشیمی که گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروفن را برگزار کرد، توانستیم سه رتبه بگیریم و عناوین مدیر نوآور، شرکت نوآور و کارشناس نوآور را از آن شرکت کنیم که نشان‌دهنده روند حرکت شرکت در مسیر نوآوری است. اقداماتی که در حوزه دانش بنیان ها و ساخت داخل انجام شد نیز کار های بزرگ و متفاوت از گذشته بود و امیدواریم این تفاوت در سال آینده به بیشترین مقدار خود برسد. همانطور که در نمایشگاه کیش اعلام کردیم بیش از ۲۰ میلیون دلار قراردادهای ساخت داخل به امضا رساندیم و باید در سال آینده بیش از این از توان داخل بهره ببریم و قطعات بیشتری را داخلی سازی کنیم.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه جلسه و پس از دریافت گزارش منابع انسانی افزود: «در حوزه منابع انسانی گزارش کاملی از اقدامات به عمل آمده ارائه شد. شاخص مدل تعالی ۳۴۰۰۰ و تندیس B4، ارتقای رتبه و عملکرد ما را نشان داد. در حوزه منابع انسانی به ویژه آموزش مدیران، در سال آینده رویکردهای جدیدی خواهیم داشت. این نیاز وجود دارد و توانمند سازی کارکنان و مدیران در سطوح مختلف دانشی و حرفه ای برنامه ریزی خواهد شد و این نیاز در حوزه مدیران و در بخش مدیریت پروژه و مدیریت عملکرد و مدیریت راهبرد حس می‌شود و باید دوره‌های با کیفیتی برنامه‌ریزی شود.»

نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی بندرامام اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ کارگران را نیز قابل توجه برشمرد و ادامه داد: «کار بسیار مهمی که اشاره شد، تعیین تکلیف و واگذاری زمین ۲۴ هکتاری بود که برای بخش کارگری تفکیک شده است و این کار، اقدامی مهم بود که پس سال‌ها بلاتکلیفی به سرانجام رسید. کار مهم دیگر بازگشت مجموعه اندیشه به پتروشیمی بندرامام بود که برای خانواده‌ها و کارکنان شرکت باعث شادی شد، زیرا بخشی از هویت بندر امام بود. فکر می کنم سال آینده برای آن مجموعه فرهنگی، آموزشی و ورزشی برنامه ریزی های بهتری خواهیم داشت. در زمینه اقدامات تفریحی و توریستی همانطور که اشاره شد، کارگروه مربوطه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ممتازی را انجام داده است. سال گذشته مصوبه ای داشتیم و باعث شد حدود ۳۰ درصد پرسنل ما بتوانند از برنامه‌های تفریحی و توریستی استفاده کنند که عدد قابل توجهی است و تفاوت بسیاری نسبت به آمار سال‌های گذشته وجود دارد. این اقدامات باعث می‌شود تعهد سازمانی و انگیزه و روحیه کارکنان بالا رود.»

دکتر انصاری نیک رویداد ۵۰ سالگی پتروشیمی بندرامام را نیز یکی دیگر از اقدامات شگرف سال ۱۴۰۲ خواند و تصریح کرد: «رویداد بسیار مهمی که انعکاس بسیار خوبی داشت گرامیداشت ۵۰ سالگی پتروشیمی بندرامام بود. این رویداد در سطح ملی ممتاز بود. به ویژه آن‌هایی که بندر امام را دوست داشتند و برای آن تلاش کردند و عرق ریختند از این رویداد خاطره شیرینی دارند.»

ایشان در ادامه به پروژه‌های آغاز شده در بندرامام نوین اشاره کرد و افزود: «در ساماندهی مجتمع پتروشیمی بندرامام نیز کارهای مهمی انجام شده و در حال انجام است. بخصوص ساماندهی، پاکیزگی، مرتب سازی، ترمیم، نوسازی واحدها، خطوط مخازن و… کارهای بزرگی در حال انجام است و حجم این کارها در سال ۱۴۰۳ چند برابر خواهد شد. در بخش پروژه ها اولین نتیجه توسعه بندرامام، تصفیه‌‌خانه بود که موفق شدیم در سال ۱۴۰۲ این کار را به سرانجام برسانیم و چرخه تبدیل پساب به آب صنعتی برای استفاده در نیروگاه تکمیل شود. از کارهای دیگری که می توان به اهمیت آن اشاره کرد، اخذ مصوبه هیات مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای پایه گذاری، توسعه و شروع زنجیره کلرآلکالی تا پی وی سی بود که موفق به اخذ مجوز احداث در کارخانه کلرآلکالی شدیم که جمعا ظرفیت تولید پی وی سی ما را حدود ۴ برابر خواهد کرد. بخش مهندسی این طرح در حال تکمیل است و از آن بن بست که حدود پنج سال در رکود بود خارج شد و به تدریج سفارشات پکیج های صنعتی آن در حال انجام است. مناقصه بخش اجرایی در حال آماده سازی و انجام است انتظار ما این است که این پروژه از خرداد ماه سال آینده شتاب بیشتری بگیرد. یکی از چشم انداز های مهم ما پروژه آروماتیک است که مناقصه آن در حال برگزاری است و تا پایان اردیبهشت به انتخاب پیمانکار و شروع اجرای کار می رسیم. هدف ما از این کار این است که واحد آروماتیک که طی ۳۰ سال گذشته زیر ظرفیت کار می کرد به ظرفیت بالای یک میلیون تن برسد. همچنین به دنبال توسعه زنجیره آروماتیک هستیم.»

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام توجه به جامعه پیرامونی را دیگر محور صحبت‌ها در میان مدیران ارشد قرار داد و خاطرنشان کرد: «در حوزه دستاوردهای اجتماعی، تعامل ما با محیط پیرامونی برجسته بود. احداث موزه اقدام مثبت و موثری بود. از سطوح مختلف محلی از ائمه جمعه، فرمانداری، مدیران شهری، شوراهای شهری و نمایندگان مجلس بازخوردهای مثبتی دریافت می‌کنم که نشان دهنده تعامل خوب و عقلایی ما با جامعه پیرامونی‌مان است. ما تعهد داریم که به جامعه پیرامونی‌مان کمک کنیم.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: «در توسعه محصول هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته است که منجر به تولید حلال جدیدی در واحد آروماتیک شد و انعکاس خوبی در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بازار حلال های صنعت پتروشیمی داشت. چشم انداز ما برنامه بندر امام نوین است، انتظارمان کار بیشتر بر پروژه‌ها است. برای پیشبرد رویکرد بندرامام نوین باید دقت کنیم که اهدافمان چیست و این اهداف را به زیر مجموعه انتقال بدهیم تا بهتر ما را همراهی کنند. اگر گفتمانی روشنتر و تعهدی بیشتر وجود داشته باشد، حواشی که از جمله در حوزه حقوق و دستمزد وجود دارد کمتر خواهد شد. تاکید ما در سال ۱۴۰۳ برای مدیران، کار بر ارتباطات درون سازمانی است.»

دکتر انصاری نیک در پایان صحبت‌های خود در میان مدیران ارشد شرکت در آخرین جلسه صبحگاهی خاطرنشان کرد: «مهم است که در سال ۱۴۰۳ نسبت به امسال بیشتر بیاموزیم. برای نشان دادن بهتر آموختن باید به درستی کار تیمی را اجرا کنیم، برای اینکه آدمها با عشق و علاقه در کنار هم کار کنند، کار تیمی را به صورت بینشی و رفتاری بپذیریم و باید آموزش بیشتری ببینیم و مطالعه بیشتری داشته باشیم بخشی از کار تیمی جنبه اعتقادی و فرهنگی دارد. تعهد سازمانی بر کار تیمی اثر گذار است. جا دارد از حمایت های هیات مدیره بندر امام و هیات مدیره و مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ویژه مدیر عامل محترم جناب آقای دکتر علی عسکری تشکر کنم چون فضایی حمایتی ایجاد کرده اند که روحیه و قدرت تصمیم‌گیری مدیران را بالا می برند.»

http://tejaratava.ir/?p=123277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.