• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
با اتکاء به توان داخلی صورت گرفت؛

تداوم و ثبات روند تولید در پتروشیمی غدیر/تلاش، همدلی و مدیریت عالی، رمز موفقیت

  • کد خبر : 121773
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
تداوم و ثبات روند تولید در پتروشیمی غدیر/تلاش، همدلی و مدیریت عالی، رمز موفقیت
مدیر بهره‌برداری پتروشیمی غدیر گفت: از ابتدای سال جاری، خوشبختانه در کل، روند تولید این شرکت ثابت و بدون وقفه بود و جهت حفظ این روند گاها در واحد vcm توقفاتی داشتیم که هدف احیای سیستم جهت حفظ راندمان و تولید pvc بود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی غدیر؛ مهدی معظمی گودرزی، افزود: امسال خوشبختانه توانستیم با یک برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت خوب و تلاش همکارانمان در پتروشیمی غدیر، به ثبات و تداوم تولید برسیم. یکی از این اقدامات، اورهال بود که کاملا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شد. وقتی یک اورهال بصورت کاملا استاندارد و ایده‌آل انجام گیرد، سیستم احیا می‌شود و شاهد فرآیند رو به جلو خواهیم بود. ما در اورهالی که داشتیم نقص هارا برطرف کردیم که تاثیر مستقیمی در استمرار تولید داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری برای تولید بیشتر، برنامه‌ریزی کردیم و در واحد pvc که در واقع یک سیستم batch هست، زمان اهمیت خیلی بالایی دارد. زمان هایی بود که ما برای اینکه این واحد چند دقیقه از تولید عقب نماند، همه پرسنل می جنگیدیم، از نیروهای تعمیراتی تا بهره‌برداری گرفته تا سایر واحدها‌.

مدیر بهره‌برداری پتروشیمی غدیر، اذعان نمود: برای افزایش تولید قاعدتا چند عامل باید دست به دست هم بدهند تا این پروسه انجام شود، از جمله:
۱- تامین خوراک به موقع.
بنده به شخصه می‌دانم زمان هایی بود در گذشته که سیستم آمادگی تولید داشت اما چون خوراک به موقع تامین نمی‌شد ما نمیتوانستیم تولید را داشته باشیم و یا آن روند را حفظ کنیم.

۲- تامین متریال مورد نیاز.
با توجه به اینکه در گذشته تهیه خیلی از متریال‌ها از خارج زمان بر می‌شد و زمان بر بودن خودش یک وقفه در تولید بود، متریال‌های شرکت‌های داخلی شناسایی شدند یک سری متریال‌ها تهیه کردیم که منِ بهره‌بردار که زنجیره آخر این پروسه تامین هستم، تفاوت را کاملا احساس کردم. در واقع شرایط خیلی بهتر شد. تجهیزاتی بود که از داخل (تجهیزات داخلی) که خیلی بهتر از خارجی کار می کرد. حالا اگر نخواهیم اغراق کنیم در خیلی از تجهیزات باز هم جای کار داریم اما خیلی از تجهیزاتی که از داخل تهیه شد به پروسه کمک کرد.

۳- نیروی انسانی ماهر و متعهد.
یکی دیگر از عوامل  موثر، استفاده از تجارب و مهارت‌های نیروهای کارآمد، حفظ روحیه و انگیزه تمام پرسنل می‌باشد که قاعدتا این موضوع مثل یک کاتالیزور در کلیه عوامل تولید به شدت تاثیر گذار بوده تا استمرار تولید حفظ شود.

معظمی گودرزی بیان نمود: باتوجه به اینکه ما پتانسیل تولید بیشتر از ظرفیت را داشتیم در ابتدا با برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی توسط مدیریت محترم عامل، نقاط ضعف شناسایی شد و جهت رفع انها برنامه‌ریزی گردید و خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۳۲ هزار تن تولید داشته باشیم. که ۱۲ هزارتن بیشتر از ظرفیت اسمی بود. در سال جاری نیز تا این لحظه تقریبا ۱۳۸ هزارتن تولید داشتیم و انشاالله تا پایان سال به ۱۴۴ هزار تن خواهیم رسید.

وی افزود: قطعا حرکت ما رو به جلو است و نمی‌خواهیم وقفه‌ای در این حرکت ایجاد شود زیرا کارمان را برای سال آینده سخت‌تر می‌کند. از اینرو باتوجه به برنامه‌ریزی که از چندماه گذشته ایجاد شد، با حفظ شرایط ایمن و شناسایی گلوگاه‌ها، این روند را برای سال آینده قطعا ادامه خواهیم داد.

مدیر بهره‌برداری پتروشیمی غدیر در پایان، گفت: آنچه در این برهه زمانی که در پتروشیمی غدیر اتفاق افتاد و باعث شد در بین شرکت‌های هلدینگ تاپیکو سرآمد باشیم، چیزی جز تلاش بی‌وقفه و غیرت نیروی انسانی این مجموعه نبود که تمام مسائل فنی از این موضوع نشأت می‌گیرد و رهبری این مجموعه توسط مهندس حسین صفاری قطعا در حد اعلا بود که با درایت وی این پتانسیل نهفته‌ی مجموعه شکوفا شد.

http://tejaratava.ir/?p=121773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.