• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
افقهی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

فلرسوزی در فن‌آوران و غدیر به صفر رسید/ پروژه پتروالفین فن‌آوران تامین مالی می شود

  • کد خبر : 121600
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
فلرسوزی در فن‌آوران و غدیر به صفر رسید/ پروژه پتروالفین فن‌آوران تامین مالی می شود

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی(تاپ نیوز)؛ بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در جریان بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بندر ماهشهر در تولید محصولات پتروشیمی گفت: مردم […]

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی(تاپ نیوز)؛ بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در جریان بازدید از شرکت‌های پتروشیمی غدیر و فن‌آوران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بندر ماهشهر در تولید محصولات پتروشیمی گفت: مردم عزیز خوزستان میزبان مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی که تولید ثروت برای کشور می کنند هستند و خوشبختانه دراین بخش سعی شده است از نیروی اشتغال بومی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در پتروشیمی‌های متعلق به تاپیکو افزود: با توجه به نظر دولت سیزدهم، پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازها یا همان «زیروفلر» در مجموعه‌های ما اجرا شد و امروز سوزاندن فلر در پتروشیمی‌های فناوران و غدیر تقریبا به صفر رسیده است.

افقهی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ و تا امروز ۲۰ میلیون دلار داخلی‌سازی بدون ریسک در مجموعه‌های پتروشیمی تاپیکو اجرا شده است، ادامه داد: در موضوع افزایش ارزآوری و توسعه صادرات نیز آماده هستیم باتوجه به سیاست ها و نگاه دولت ارزآوری خود را توسعه دهیم.

وی همچنین درمورد برنامه‌ها و پروژه‌های آتی تاپیکو در صنعت پتروشیمی گفت: اجرای پروژه‌های توسعه ای را در دستور کار داریم و از ابتدای سال آینده تامین مالی پروژه عظیم پتروالفین فن‌آوران انجام می شود تا بعد از سال‌ها توقف این پروژه به مرحله اجرایی نزدیک شود.

مدیرعامل تاپیکو ادامه داد: پروژه دیگر که فاز عملیاتی آن آغاز شده است جذب گازهای دی اکسیدکربن در مجتمع فن‌آوران است که هم از بُعد زیست محیطی اهمیت دارد و هم از بعد افزایش تولید؛ چرا که با جذب ۱۶۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن، ۷۰ هزار تن به ظرفیت تولید متانول افزوده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنوع‌سازی گریدهای تولیدی در غدیر نیز در دستور‌کار است تا در این مجموعه بیش از ظرفیت اسمی تولیدات داشته باشیم.

http://tejaratava.ir/?p=121600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.