• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
امروز 4 بهمن‌ماه در ادامه برنامه‌های علمی بیست‌‌وهفتمین همایش ملی بیمه و توسعه

ارائه مقاله با عنوان بررسی و ارزیابی و رتبه‌بندی ریسک‌های نوظهور صنعت بیمه (مورد مطالعه: یک شرکت بیمه داخلی)

  • کد خبر : 12153
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
ارائه مقاله با عنوان بررسی و ارزیابی و رتبه‌بندی ریسک‌های نوظهور صنعت بیمه (مورد مطالعه: یک شرکت بیمه داخلی)
نشست ارائه مقاله با عنوان" بررسی و ارزیابی و رتبه‌بندی ریسک‌های نوظهور صنعت بیمه (مورد مطالعه: یک شرکت بیمه داخلی)" توسط دکتر ملیکا فیروزی دکترای مدیریت مالی، امروز شنبه 4 بهمن‌ماه ساعت 13:00 از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری سحر کمالخانی مدیر تحقیق و توسعه شرکت بیمه البرز نگاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در پژوهش حاضر به بررسی، ارزیابی و رتبه‌بندی ریسک‌های نوظهور صنعت بیمه پرداخته شده است. شناسایی و ارزیابی حرفه‌ای ریسک‌های نوظهور، عنصری نوظهور در مدیریت ریسک محسوب شده و مدیریت ریسک شرکتی را از مدیریت ریسک سنتی متمایز می‌سازد. ریسک‌های نوظهور از آن جهت که محدوده گسترش و تأثیرات بالقوه آن نامعلوم و مبهم است، به سادگی قابل درک نیستند، اما از آن جهت که می‌توانند سریعاً تبدیل به خسارات عمده‌ای برای صنعت بیمه شوند، خطرناک هستند. در این راستا، بیمه‌گران باید با در نظر گرفتن عملکرد مالی و تحولات بازار، به صورت دوره‌ای به بازبینی استراتژی مدیریت ریسک خود پرداخته و به هنگام مواجهه با تغییرات اساسی در عملیات بیمه‌گری و یا استراتژی کسب‌و‌کار، استراتژی مدیریت ریسک خود را با در نظر‌گرفتن تغییرات مورد بازبینی قرار دهند. خطرات یا ریسک‌های نوظهور، مرتبط با خطراتی است که در حال حاضر وجود ندارد، اما ممکن است در مواقعی با توجه به تغییرات در محیط ایجاد شود. ریسک‌های نوظهوری که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌اند عبارتند از ریسک حملات سایبری، ریسک بیماری‌های پاندمی مثل کرونا، ریسک گسترش تأسیسات هسته‌ای و اتمی، ریسک تغییرات اقلیمی و ریسک ذرات نانوی سمی.

نشست ارائه این مقاله، ساعت ۱۳:۰۰ امروز ۴ بهمن‌ماه ۹۹ از طریق وب‌سایت همایش به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=12153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.