• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
در نشست خبری مطرح شد ؛

سرمایه انسانی بزرگترین چالش صنف فناوری اطلاعات

  • کد خبر : 121098
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
سرمایه انسانی بزرگترین چالش صنف فناوری اطلاعات
رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران درباره چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات، گفت: سرمایه انسانی به عنوان بزرگترین چالش این صنف شناخته می‌شود. بخش خصوصی برای جلب و نگهداری نیروهای متخصص نیازمند به بالا بردن سطح حقوق و دستمزد است. این اقدام می‌تواند از خروج نیروهای متخصص جلوگیری کند.

به گزارش تجارت آوا، علی حکیم جوادی، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران، در نشست خبری گفت: امروز نیاز به جنبش و نهضت امنیت اطلاعات در کشور وجود دارد و تاکنون این نهضت در ایران شکل نگرفته است.

وی افزود: امنیت اطلاعات نه تنها در ایران بلکه در جهان یک ضرورت است. امروزه بیشترین جرائم مرتبط با مسائل مالی و بانکی است و بنابراین آموزش امنیت اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در دستور کار سازمان ما نیز قرار دارد.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران درباره چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات، گفت: سرمایه انسانی به عنوان بزرگترین چالش این صنف شناخته می‌شود. بخش خصوصی برای جلب و نگهداری نیروهای متخصص نیازمند به بالا بردن سطح حقوق و دستمزد است. این اقدام می‌تواند از خروج نیروهای متخصص جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: سازمان نظام صنفی باید به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه قیمت‌گذاری حقوق اعضایش عمل کند تا با مشکلات حاشیه‌ای در پروژه‌های نرم‌افزاری مقابله شود و نیروهای متخصص در کشور حفظ شوند.

حمید فروزنده  نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در مورد مهم‌ترین فرایندهایی که باید در دور هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای انجام شود، گفت: سرمایه‌های انسانی، مدیریت دانش، دایره الکترونیکی تجاری و همچنین زیرساخت، شبکه و سخت‌افزار در داخل سازمان از جمله اقداماتی است که توجه بیشتری به آن خواهد شد.

مسعود شکرانی، رئیس کمیسیون تامین تجهیزات فاوا و عضو هیات مدیره نصر تهران، به مسائل مرتبط با آینده مالیات‌ اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در آینده نزدیک تمامی افراد با آن مواجه خواهند شد، موضوع مالیات است که شرایط پرداخت آن به سرعت در حال تغییر است. به عنوان مثال، مالیاتی که از املاک خالی گرفته می‌شود ممکن است بیشتر از اجاره‌ای باشد که صاحب ملک از مستأجر دریافت می‌کند.

وی در خصوص سقف فروش در سامانه مودیان توضیح داد: محدودیت سقف فروش در روند مالیاتی که به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان اشاره شده، به معنای محدودیتی برای فروش نیست و هیچ ارتباطی با ارزش افزوده ندارد. بلکه، این موضوع بیانگر ضرورت ثبت فروش‌های بالای ۱۸ میلیارد تومان در سامانه مودیان است. بنابراین، هیچ محدودیتی برای فروش در سامانه مودیان وجود ندارد.

بهناز آریا، نایب رئیس دوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره چالش امنیت و نشت اطلاعات گفت: وقتی رخداد امنیتی اتفاق می‌افتد، ما نمی‌توانیم آگاه شویم که چه اتفاقی افتاده است. امنیت در سال‌های اخیر چالش بزرگی بوده است و سازمان نظام صنفی تلاش کرده است ارتباط خود را با بخش‌های امنیتی بیشتر کند.

وی افزود: درخواست صنف این بوده که محرم حاکمیت باشد. اکنون امنیت به‌عنوان یک مسئله جامعه‌ای شناخته می‌شود و هر فرد باید نقش و وظیفه خود را در تضمین امنیت بپذیرد.

آریا به اهمیت چابکی در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: چابکی در بخش خصوصی، وسیله‌ای است که باید مسئله امنیتی را حل کند و سال‌هاست که به ایجاد نهضت اطلاعاتی تاکید شده اما متاسفانه این نهضت هنوز به وجود نیامده است.

حکیم‌جوادی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران نیز درباره نشت اطلاعات گفت: در هیچ یک از قراردادهایی که عقد می‌کنیم، هیچ آیتم امنیتی وجود ندارد. کارفرماها باید بپذیرند که برای حفظ امنیت، هزینه‌های لازم را متقبل شوند.

وی به اهمیت نهضت امنیتی اشاره کرد و تأکید کرد: نهضت امنیت یکی از مسائل جدی است که باید کسب‌وکارها به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

آزاد معروفی، خزانه‌دار نصر تهران درباره تاثیرات کسب‌وکارهایی که بدون مجوز در این صنف کار می‌کنند گفت: یکی از دغدغه‌های صنف، فعالیت بدون مجوز است. قوانین مربوط به نظام صنفی به گونه‌ای است که عضویت در آن اجباری نیست. بیشتر از ۲۰ هزار نفر بدون مجوز در حال فعالیت هستند. از نظر ما، این تعداد عضو سازمان هستند، اما تنها ثبت نام نکرده‌اند.

معروفی افزود: در همه ادوار، سعی کردیم با همکاری مجموعه دولت و حاکمیت، جلوی فعالیت‌های غیرمجاز را بگیریم و از تأثیرات منفی آنها جلوگیری کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=121098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.