• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

صرفه جویی ارزی ۳۰ میلیون یوریی دهدشت در قبال همکاری با شرکت های دانش بنیان داخلی

  • کد خبر : 120082
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
صرفه جویی ارزی ۳۰ میلیون یوریی دهدشت در قبال همکاری با شرکت های دانش بنیان داخلی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی دهدشت: نمایشگاه ایران پتروکم فرصتی برای استفاده ازدانش و توان شرکت های دانش بنیان داخلی است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت: محمد شکری در حاشیه نمایشگاه ایران پتروکم در جمع خبرنگاران با تقدیر از برگزار کنندگان همایش و نمایشگاه پتروکم اظهار کرد: در این نمایشگاه ما توانستیم با سه شرکت دانش بنیان و سازنده داخلی قراردادهای همکاری امضاء کنیم.

وی با بیان اینکه در ازاء همکاری با شرکت های دانش بنیان داخلی تاکنون موفق به صرفه جویی ارزی ۳۰ میلیون یوریی شده ایم افزود: با توجه به اینکه دانش فنی پتروشیمی این شرکت تحت لیسانس بازل آلمان است اما با بروز تحریم ها و محدویت دسترسی به اطلاعات این شرکت استفاده از ظرفیت های داخلی در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از تجهیزاتی که در گذشته از شرکت های خارجی خریداری می شد امروز از داخل کشور تامین می شود و طراحی، تولید و نصب آن ها به شرکت های دانش بنیان داخلی سپرده شده است.

شکری با اشاره به ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی پتروشیمی دهدشت افزود: با برآوردهای صورت گرفت تا به امروز توانسته ایم در پلی اتیلن سنگین حاشیه سود خوبی داشته باشیم به ویژه که ما خوراک را از اتیلن گچساران تامین می کنیم ضمن اینکه در منطقه محروم قرار داریم و از تسهیلات مناسبی برخورداریم که در قیمت تمام شده سود خوبی برای ما داشته است.

وی پیشرفت پروژه دهدشت را ۴۱ درصد عنوان کرد وافزود: امیدواریم با حمایت هلدینگ خلیج فارس که اصلی ترین سهامدار این شرکت است وهمت پیمانکاران اصلی بتوانیم همین مسیر را هموارتر از گذشته ادامه دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت تولید این شرکت را صادرات محور خواند و افزود: تولیدات ما ۶۰ درصد بر پایه صادرات و ۴۰ درصد مصرف داخلی طراحی شده است و با توجه به اینکه امروزه پلی اتیلن سنگین در دنیا خواهان بسیاری دارد و تولیدات ما نیز تحت لیسانس بازل آلمان و آخرین تکنولوژی روز دنیا است و با گریدهایی که به آن ها دست پیدا می کنیم پیش بینی خوبی در زمینه ارزآوری داریم.

وی یکی از چالش های پیش رو را تامین آب و برق مورد نیاز این شرکت برشمرد و افزود: ایجاد نیروگاه خود تامین در دستور کار این شرکت قرار دارد زیرا تامین برق و اتصال به شبکه سراسری سخت است.

برگزاری مناقصه برای تامین آب مورد نیاز نیز از دیگر مواردی است که شکری به آن اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۵ شرکت اسناد مناقصه را خریداری کرده اند و امیدواریم به زودی برنده مناقصه مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها و همایش هایی مانند ایران پتروکم به گردآمدن برترین های این صنعت کمک می کند و موجب می شود تا به صورت رو در رو با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده و ضمن آشنایی با آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز از ظرفیت و توان داخلی شرکت های دانش بنیان در تولید و بسته بندی، فروش و صادرات استفاده کنیم و این نمایشگاه برای ما فرصت بسیار خوبی بود.

http://tejaratava.ir/?p=120082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.