• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
نخستین اجلاس ملیٍ ورزش و تجارت برگزار شد

رونمایی از سند راهبردی صنعت تجهیزات والبسه تخصصی ورزشی ایران

  • کد خبر : 119692
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
رونمایی از سند راهبردی صنعت تجهیزات والبسه تخصصی ورزشی ایران
همزمان با برگزاری نخستین اجلاس ملیٍ ورزش و تجارت و کسب‏وکارهای نوین و آیین تجلیل از برترین‏های اقتصاد و صنعت ورزش کشور از سند راهبردی صنعت تجهیزات والبسه تخصصی ورزشی ایران و درگاه ثبت شناسه مشاغل، خدمات و کالا صنعت ورزش کشور رونمایی شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ستاد اطلاع رسانی نخستین اجلاس ملیٍ ورزش و تجارت؛ این رویداد ازسوی انجمن صنعت ورزش کالا، خدمات وصنایع وابسته کشور وبا مشارکت وزارتخانه‏های ورزش وجوانان وصنعت،معدن و تجارت و همکاری مجامع علمی و دانشگاهی و سازمان‌های دولتی وغیردولتی به منظور توسعه دانش واقتصاد ورزش و توسعه کسب و کارهای وابسته برگزارشد
در این اجلاس از تلاش افراد وشرکت‏های دانش‌بنیان ورزشی کشوردربخش‏های مختلف اصلی و رقابتی، مسئولیت اجتماعی، چهره‌های اثرگذار و ماندگار، صلح و ورزش و تشکل‌های ورزشی، تجلیل شد.
حسن محمدلو رئیس انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات و صنایع وابسته گفت:حمایت از صنایع مختف ورزشی در ابعاد مختلف استانی، ملی و بین‏المللی از جمله الزاماتی است که این انجمن به اهمیت آن پی برده و در این راستا، توسعه و ترویج دانش، صنعت و بازار ورزش در جامعه و ضرورت تبادل اطلاعات صاحب‏نظران و ارائه دستاوردهای دانش‏بنیان، صنعتی و علمی اندیشمندان و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف این صنعت را دردستور کار خود قرارداده است.
رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات ورزش؛ اهداف و ضرورت‏های برگزاری آیین تجلیل از برترین های اقتصاد و صنعت ورزش کشوررا بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: در یک بازه زمانی چند ماهه و به همت صاحب‏نظران و فعالان عرصه‏های ورزش و صنعت کشور، تلاش شد که این اجلاس در یک سطح علمی و ترویجی مناسب و موثر برگزار شود و از تلاش افراد و شرکت‏های دانش‌بنیان در بخش‏های مختلف اصلی و رقابتی،مسئولیت اجتماعی، چهره‌های اثرگذار و ماندگار، صلح و ورزش و تشکل‌های ورزشی در زمینه‏های صادرات، کیفیت بالای رقابتی، دارا بودن گواهینامه‌های استاندارد ملی و بین‌المللی، اشتغال‌آفرینی، تولیدات هوشمند نرم‌افزاری و سخن‏افزاری، ایجاد برندینگ ملی و بین‌المللی، توسعه بازار و تکمیل چرخه تولید با اهدای جوایز؛ تجلیل به عمل آید.
در این اجلاس که با حضور دکترعلی آقا محمدی ریاست کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و ریاست شورای عالی سیاستگذاری نخستین اجلاس ورزش، تجارت و کسب کار ها نوین و دکتر برادران معاون صنا یع عمومی وزارت صمت، برگزار شد،همچنین از پوسترنخستین لیگ طراحی لباس و پوشاک ورزشی نیز که توسط انجمن صنعت ورزش کشور برنامه ریزی اجرای می شود،رونمایی شد.
کوروش مالمیر دبیر انجمن و اجلاس نیز با تاکید بر اهمیت و ظرفیت‏های بسیار ارزشمند برگزاری این رویداد ملی و ضرورت توسعه اقتصاد و صنعت ورزش در کشور، گفت: ، این اجلاس امکان شبکه‏‎سازی با فعالان اقتصادی صنعت ورزش کشور، فدراسیون‏ها، تشکل‏های ورزشی، مدیران اقتصادی صنعت ورزش، وزارتخانه‏ها و نهادهای تصمیم‏ساز با تولیدکنندگان صنعت ورزش کشور را فرصتی مناسب دانست که در این بزرگ‏ترین رویداد تخصصی صنعت ورزش کشور فراهم شده است.
گفتنی است در بخش اصلی و رقابتی این اجلاس، شرکت‏های دانش‌بنیان ترمه چمن، چیتا موتورز ، دریا پژوهش مهر، طنین پیک سبلان، فن‌آوران ایده‌کوثر نقش جهان، ، واد کاوشگر سلامت و آینده‏پژوهان اَبَرزندگی حائز رتبه‏های برتر شدند.
همچنین در بخش چهره‌های اثرگذار و ماندگار، آقایان علیرضا پارسی، چهره علمی ورزشی کشور، عنایت آتشی قدیمی‌ترین پیشکسوت ورزش بسکتبال کشور، ، چهره مانداگار تقی عسگری، پیشکسوت و سفیر صلح ورزش کشور تجلیل شد.
در بخش تشکل‌های ورزشی نیز از تلاش فدراسیون قایقرانی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، انجمن ساواته، باشگاه ملوان بندر انزلی، باشگاه تاکتیک برتر و کانون هواداران باشگاه سپاهان قدردانی شد.
در این رویداد همچنین به پیشنهاد انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، از تلاش و کوشش آقایان خسرو والی‌زاده، کارشناس ورزش و گزارشگر ورزشی رادیو ورزش، پیمان یوسفی، تهیه‌کننده و مجری محترم برنامه ورزش و مردم، جمشید حمیدی، پیشکسوت، نویسنده و خبرنگار محترم ورزشی، محمد صیاد، هنرمند و پیشکسوت عکاسی ورزشی و خانم مهستا اخباری، خبرنگار محترم ورزشی حوزه بانوان تجلیل به عمل آمد.
جمعیت هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی تهران ، قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز چهار سازمانی بودند که به دلیل مسئولیت اجتماعی در توسعه ورزش های همگانی ،حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فنی و تخصصی از صنعت ورزش کشور در این اجلاس مورد تقدیر قرار گرفتند.

http://tejaratava.ir/?p=119692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.