• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
برای اولین بار در خاورمیانه

برگزاری نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته

  • کد خبر : 119503
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
برگزاری نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته
اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور و مشارکت ده ها شرکت و واحد تولیدی و همچنین دستگاه ها و سازمان های دولتی از ۳ الی ۶ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی تهران: این نمایشگاه، همه زنجیره تامین و ارزش این حوزه را پوشش می دهد و از اکتشاف تا فرآوری را در بر می گیرد.
محمود بندرچی،رییس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها گفت:این نمایشگاه با رویکرد ارائه زنجیره (اکتشاف تا فرآوری) تولید و تجارت گوهر سنگ ها و با هدف دسترسی به چشم انداز سند توسعه گوهر سنگ های کشور در حوزه های صنعت، معدن، فناوری، فرآوری و تولید، زیر ساخت، توسعه کسب و کار و ایجاد رقابت در بازارهای تخصصی داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این رویداد فرصت بسیار مغتنمی است که فعالان این حوزه با آخرین دست آوردها و تنوع گوهر سنگ ها بیشتر آشنا شوند.
رییس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۸۰ شرکت و واحد تولیدی و خدماتی حضور و مشارکت دارند،افزود: این رویداد فرصتی مطلوب برای ایجاد ارتباط مؤثر کاری بین فعالان این حوزه محسوب می شود.
بندرچی اضافه کرد: . امیدوارم برگزاری این رویداد کمک کند تا بتوانیم پتانسیل ها و ظرفیت های این حوزه بیشتر در معرض نمایش قرار دهیم. همچنین در حاشیه نمایشگاه کارگاه های آموزشی و کاربردی مؤثری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
مدیر عامل شرکت رستاک پاد ویژن اظهار کرد: اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته با حمایت و همکاری دفتر توسعه گوهر سنگ های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.
سید ابو محمد هاشمی، مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو نیز گفت: این نمایشگاه به صورت اختصاصی به دستاوردها، اقدامات و فعالیت های حوزه گوهرسنگ ها پرداخته شده و برای اولین بار هویت مستقل گوهر سنگ ها نمایش داده می شود.
وی افزود: در این نمایشگاه زنجیره (اکتشاف تا فرآوری) تولید و تجارت گوهر سنگ ها به نمایش گذاشته می شود و بخش های مختلفی چون ماشین آلات، تجهیزات آزمایشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پژوهش ها حضور دارند.
هاشمی تصریح کرد: هدف این نمایشگاه که با حمایت و همکاری دفتر توسعه گوهر سنگ های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود، بر اساس اهداف سند ملی توسعه گوهر سنگ ها و رسیدن به چشم انداز سند توسعه گوهر سنگ های کشور و در نهایت توسعه بازار است .
وی اظهار داشت: ورود به بازارهای تخصصی داخلی و خارجی ملزم به فراهم شدن زیر ساخت هایی است که در این راستا تفاهم نامه ای برای شناسه دار کردن گوهر سنگ ها منعقد شده و اقداماتی برای ایجاد مرکز ارزیابی گوهر سنگ ها و تجهیز و توسعه آزمایشگاه ها انجام شده است.
مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو بیان داشت: با شناسه دار شدن گوهر سنگ ها، هویت بخشی به این کالا انجام و اطلاعات شناسنامه ای و مکانی سنگ ها اعم از محل استخراج،نوع تراش، کد کالا مشخص می شود که با فراگیر شدن این مهم از خام فروشی سنگ ها جلوگیری می شود و کارگاه های تراش سنگ فعال و برای کسب بازارهای جهانی کیفیت تراش ها بالا رفته و برند سازی تراشکاران و کارگاه های تراش انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور ما در حوزه ماشین آلات و تجهیزات برای تراش و فرآوری سنگ ها پیشرفت بسیاری داشته و هیچ کسری ندارد بیان داشت: در این نمایشگاه ها با حضور شرکت های تولید ماشین آلات و تجهیزات و تولیدکنندگان و فروشندگان گوهر سنگ ها جایگاه صنعت گوهر سنگ ایران نشان داده می شود.
گفتنی است همزمان با این نمایشگاه، همایش ملی- تخصصی، تولید و تجارت گوهر سنگ ها با حضور مدیران و فعالین حوزه گوهر سنگ های کشور و در راستای ارتقای صنعت گوهر سنگ کشور برگزار خواهد شد.
اولین نمایشگاه بین المللی گوهر سنگ ها از ۳ تا ۶ اسفندماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

http://tejaratava.ir/?p=119503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.