• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در دهه مبارک فجر

مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی آب شرب باغستان شهریار افتتاح شد

  • کد خبر : 118057
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی آب شرب باغستان شهریار افتتاح شد
مخزن ذخیره آب شرب 5000 متر مکعبی آب شرب شهر باغستان شهرستان شهریار، ایستگاه پمپاژ و ابنیه‌های جانبی آن با حضور استاندار تهران و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران گفت: این پروژه با اعتباری افزون بر ۳۴ میلیارد تومان ساخته شده است و ایستگاه پمپاژ طراحی شده برای این مخزن قابلیت پمپ ۷۲۰ متر مکعب آب شرب در ساعت را دارد.

حسین نوری با بیان اینکه این مخزن جمعیتی حدود ۷۵هزار نفر را زیر پوشش خود قرار خواهد داد افزود: بهره‌‌برداری از این مخزن ‌موجب پایداری و تاب‌آوری بیشتر شبکه آبرسانی در زمان تنش آبی فصل تابستان در شهر باغستان خواهد شد.

نوری در ادامه به حفر چاه‌های آب شرب جدید و اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی در شهر باغستان اشاره کرد و گفت: ظرف چند ماه اخیر دو حلقه چاه آب آشامیدنی با دبی در مجموع ۴۰ لیتر بر ثانیه با اعتباری افزون‌بر ۱۴ میلیارد تومان حفاری شده است که آب استحصالی این چاه‌ها به مخزن جدید شهر باغستان انتقال می‌یابد و همچنین دو کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آبرسانی اصلاح و بازسازی شده است.

به گفته مدیرعامل آبفای غرب استان تهران اخیراً نیز با اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری چدن داکتیل به طول ۷۵۰۰ متر از تصفیه‌خانه ششم شهر تهران و ساخت ایستگاه پمپاژ بین راهی و نصب دو دستگاه بوستر پمپ، مردم شهر باغستان از منابع آب سطحی نیز بهره‌مند شدند.

شهر باغستان با جمعیتی بیش از ۱۳۸ هزار نفر و حدود ۳۰ هزار مشترک آب شهری و روستایی، از جمله شهرهای غرب استان تهران است که مهاجرپذیر بوده و بر جمعیت آن افزوده می‌شود و در نتیجه با توجه به ساخت‌وسازها نیاز آب شرب مورد تقاضای مردم طی سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیر داشته است.

http://tejaratava.ir/?p=118057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.