• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
موثقی نیا در بازدید از کارخانه طلای هیرد؛

۸ پهنه معدنی خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی در حال بهره برداری است/ خراسان جنوبی از لحاظ ذخایر طلا در جایگاه مناسبی است

  • کد خبر : 117234
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
۸ پهنه معدنی خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی در حال بهره برداری است/ خراسان جنوبی از لحاظ ذخایر طلا در جایگاه مناسبی است
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: هشت پهنه معدنی در خراسان جنوبی از مرحله اکتشاف تا بهره ‌برداری با مشارکت بخش خصوصی در حال فعالیت است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در بازدید از معدن و کارخانه تولید شمش طلای هیرد، طی سخنانی افزود: خراسان جنوبی دارای ذخایر معدنی غنی است و سیاست وزارت صمت و ایمیدرو نیز این است که فعالیت های معدنی در سطح کشور و استان های کم برخوردار همچون خراسان جنوبی توسعه یابد.
محمد موثقی نیا افزود: ایمیدرو از افزایش پهنه معدنی طلای هیرد به منظور تامین خوراک؛ حمایت می کند.
وی گفت: خراسان جنوبی از نظر ذخیره معدنی طلا جایگاه مناسبی در کشور دارد و با بهره‌برداری از کارخانه‌های در دست اجرای این استان؛ ظرفیت تولید طلا به ۸۰۰ کیلوگرم در سال خواهد رسید.
تولید ۱۵۱ کیلوگرم طلا طی ۱۰ ماهه سال جاری
در ادامه مدیر مجتمع طلای هیرد گفت: میزان تولید شمش طلای این کارخانه از ابتدای تاسیس تاکنون ۲۹۵ کیلوگرم بوده است که از این میزان ۱۵۱ کیلوگرم طی ۱۰ ماهه سال جاری تولید شده است.
بنابر اعلام امیر هوشنگ متولی میزان تولید این کارخانه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد یافته است.
وی از افتتاح طرح توسعه کارخانه تولید شمش طلای هیرد تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح میزان سرمایه گذاری انجام شده در این مجموعه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می رسد و ظرفیت تولید سالانه آن به ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال افزایش خواهد یافت.
به گفته مدیر مجتمع با بهره برداری کامل از کارخانه فرآوری طلای هیرد زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

http://tejaratava.ir/?p=117234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.