• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان برگزار شد

  • کد خبر : 117075
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان که با نماد « شپاکسا» در بازار سرمایه شناخته می شود با حضور بیش از ۷۱.۷۵ درصد سهامداران در محل همایش های بین المللی هتل المپیک برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ آذز ۱۴۰۲ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد تقسیم سود نقدی ۳۰ ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران این شرکت توزیع شود.

به گزارش تجارت آوا، مجمع عمومی سالانه شرکت پاکسان که با نماد «شپاکسا» شناخته می شود در روز یکشنبه ۱۵ بهمن با حضور ۷۱ درصدی سهامداران این مجموعه در محل همایش های بین المللی هتل المپیک برگزار شد . در این مجمع علاوه بر تقسیم ۳۰ ریال سود، بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید، اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی به‌نفع تولید و مصرف‌کنندگان و افزایش سرمایه ۳۳ درصدی از محل انباشته به عنوان برنامه‌های آتی شرکت اعلام شد.
شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان در گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۲، جزئیاتی از تولید، فروش، اقدامات مالی، و دستاوردهای شرکت اعلام کرد. او ابتدا به مشکلات سال مالی گذشته اشاره کرد و افزود : با وجود تحریم‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه، سود شرکت کاهش یافته بود. با این حال، تراز مالی شرکت در تاریخ ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر از چهار و نیم درصد به شانزده درصد رسید. او همچنین به بهبود در خرید مواد اولیه، کاهش ضایعات، اصلاح فرمولاسیون، و مدیریت هزینه‌ها اداری اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه میزان فروش شرکت نسبت یه سال گذشته کاهش پیدا کرده ولی نرخ فروش شرکت نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده و نشان از آن دارد که فروش صادراتی شرکت با حاشیه سود بالاتری بوده است.در بخش برنامه‌های استراتژیک برای سال مالی آتی، مدیرعامل شرکت پاکسان به نصب و راه‌اندازی واحد سولفوناسیون جدید، خرید راکتور برای پلنت سولفوناسیون، تأمین نقدینگی، کاهش دوره وصول مطالبات، توسعه خرید مواد اولیه، بهره‌گیری از امکانات بازار سرمایه، افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی، و توسعه تامین‌کنندگان جدید اشاره کرد.
محمدی راد همچنین به برنامه‌های استراتژیک و چشم‌انداز شرکت برای سال مالی آتی اشاره کرد که شامل بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید، برنامه‌ریزی برای تولید حداکثری محصولات صنعتی، اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی، تکمیل زنجیره ارزش، و افزایش سرمایه از محل سود انباشته به نسبت ۳۳ درصد، است.
شهریار محمدی راد همچنین به اقدامات شرکت پاکسان در جهت خودکفایی در تامین برق گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود ، نسبت به احیا و در مدار قرار دادن نیروگاه تولید برق (CHP) شرکت پاکسان اقدام کردیم به طوری که در فصل تابستان یک روز هم قطعی برق نداشتیم . انتخاب روزنامه‌های « اطلاعات» و برای انتشار آگهی‌های شرکت پاکسان به عنوان روزنامه کثیرالانتشار از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بود.
این گزارش می افزاید ، مجموعه پاکسان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده انواع مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی صنعتی و خانگی در ایران، پس از ثبت موفقیت‌های متعدد در تولید محصولات جدید و باکیفیت و فروش در بازارهای صادراتی، برای سال آینده برنامه‌هایی را در تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی تبیین کرده است. رویکرد برنامه‌ای شرکت پاکسان برای سال ۱۴۰۳ بر تامین نقدینگی مورد نیاز برای تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی قرار گرفت. همچنین این شرکت در نظر دارد تا بازسازی و ایمنی بناها و ساختمان‌ها، و همچنین اجرای مدیریت دانش و جانشین‌پروری را در جایگزینی نیروهای بازنشسته در سال آینده به اجرا بگذارد.

http://tejaratava.ir/?p=117075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.