• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
دکتر سید سعید شمسی نژاد عنوان کرد:

با رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشتریان از ۱۰ به ۱۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است

  • کد خبر : 116326
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
با رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشتریان از ۱۰ به ۱۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعلام این که با رشد منابع طی دو سال اخیر میزان مشتریان این بانک از 10 میلیون نفر به بیش از ۱۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است افزود: رشد ۲۰۲ درصدی منابع مالی، افزایش ۸۰ درصدی وام‌های پرداختی و افزایش سرمایه بانک از اقدامات با ارزش بانک مهرایران است که امیدواریم بتوانند به عنوان یک الگو در سطح دنیا مطرح شوند.پرداخت ۳٫۵ میلیون فقره تسهیلات توسط بانک مهر ایران

دکتر سید سعید شمسی نژاد، در نشست خبری در آستانه دهه فجر که با حضور جمعی از خبرنگاران، بعد از ظهر روز سه شنبه دهم بهمن‌ماه در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، ضمن بیان این خبر گفت: میزان تسهیلات از ۲٫۵ میلیون فقره در سال جاری به ۳٫۵ میلیون فقره رسیده است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۴ میلیون برسد.

وی با اعلام این که با رشد منابع طی دو سال اخیر میزان مشتریان این بانک از ده میلیون نفر به بیش از ۱۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است افزود: رشد ۲۰۲ درصدی منابع مالی، افزایش ۸۰ درصدی وام‌های پرداختی و افزایش سرمایه بانک از اقدامات با ارزش بانک مهرایران است که امیدواریم بتوانند به عنوان یک الگو در سطح دنیا مطرح شوند.

وی با اشاره به این که رویکرد ما حضور ۵۰ تا ۶۰ میلیون ایرانی در قرض الحسنه است گفت: برای شمولیت بانک در کل کشور و اطلاع رسانی فعالیت‌های بانک نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هستیم.

شمسی‌نژاد تصریح کرد: همچنین طرح های قرض الحسنه ای که بانک های تجاری اجرا می کنند هر چند باعث افزایش شمولیت قرض الحسنه می شود ولی از آن جایی که در این حوزه بصورت تخصصی فعالیت ندارند و از بعد مالی بدان می پردازند به چارچوب فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی قرض الحسنه آسیب می‌زنند.

شمسی نژاد با بیان این که سهم دو بانک قرض الحسنه کشور در شبکه بانکی طی دو سال اخیر از دو درصد به چهار و نیم درصد افزایش پیدا کرده است افزود: در حال حاضر سهم قرض الحسنه  از نقدینگی و اکوسیستم منابع مالی کشور ۱۲ درصد است و این نشان می دهد جایگاه قرض‌الحسنه می‌تواند بالاتر باشد.وی با تقدیر از حمایت‌های تیم اقتصادی دولت از  بانکداری قرض الحسنه گفت: با هدف گذاری و اقدامات متنوعی که در آینده در حوزه قرض الحسنه خواهیم داشت شاهد رشد مثبت در این حوزه خواهیم بود.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه در تشریح کارکرد و اهداف پیش بینی شده” پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه” توضیح داد: طرح‌های متعددی در ابعاد مختلف در بانک وجود دارد که نیازمند اطلاع رسانی مستمر است تا مخاطبین، مشتریان و ذی نفعان در جریان قرار بگیرند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص  جهاد تبیین اظهار داشت: قطعا این اطلاع رسانی باعث آگاهی بخشی در جامعه می شود و مباحث مربوط به قرض الحسنه به گفت و گو گذاشته می شود. شمسی نژاد ادامه داد: جهت پوشش جامعه حداکثری به خصوص در حوزه بین الملل بخش زبان عربی و انگلیسی این پایگاه راه اندازی خواهد شد.

شمسی نژاد در ادامه از راه اندازی سایت مرجعیت علمی این بانک در اسفندماه سالجاری خبر داد و کفت:  سایت مرجعیت علمی با در برگیری گزارش های تحقیقی، پایان نامه‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته  شده عملا  در حوزه بانکداری به ما کمک می‌کند. همچنین قصد داریم نیازهای پژوهشی و مطالعاتی خود را در سایت قرار می‌دهیم تا پژوهشگران بتوانند با ارایه گزارش به ما کمک کنند.

http://tejaratava.ir/?p=116326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.