• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

مدیرعامل پاکسان: با اصلاح فرایند و مدیریت صحیح هزینه ها، از زیان به سود رسیدیم/کاهش ۵۰ میلیارد تومانی هزینه ها با اصلاح شیوه انبارداری

  • کد خبر : 115811
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مدیرعامل پاکسان: با اصلاح فرایند و مدیریت صحیح هزینه ها، از زیان به سود رسیدیم/کاهش ۵۰ میلیارد تومانی هزینه ها با اصلاح شیوه انبارداری
شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان، اصلاح فرایند در حوزه های خرید، تولید و فنی، کنترل ضایعات، تحقیق و توسعه، لجستیک، انبارش و BOM و همچنین تمرکز در حوزه صادرات و توسعه بازار صادراتی را فرمول سود سازی این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ دانست.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت پاکسان، محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان در حاشیه بازدید مدرس خیابانی مدیر عامل گروه توسعه ملی و بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر از شرکت پاکسان به تشریح اقدامات انجام شده در این شرکت پرداخت و گفت: پاکسان با اصلاح فرایند در حوزه های خرید، تولید و فنی، تحقیق و توسعه، لجستیک و انبارش، موفق شد از زیان سال ۱۴۰۱ خارج و به سوددهی در سال ۱۴۰۲ برسد.

مدیرعامل پاکسان به اقدامات انجام شده در حوزه تحقیق و توسعه پرداخت و گفت: پودر ماشین لباس شویی پرایم واش با فرمولاسیون جدید، پودر لباس شویی صادراتی با برند آس (AS) و سوپکس با دو فرمولاسیون خاص مطابق با درخواست مشتریان در سال ۱۴۰۲ تولید و عرضه شد.

وی عرضه پودر آس و سردا در بسته بندی جدید و زمانبندی مناسب را از دیگر اقدامات این شرکت ارزیابی کرد و ادامه داد: مطالعات و اقدامات اولیه در خصوص تولید محصولات جدید همچون پودر دستی با برند برف، پودر ماشینی البسه رنگی، پودر لکه بر، صابون سیو جدید حاوی روغن بادام و صابون گلیسرینه شفاف در واحد تحقیق و توسعه در حال بررسی است و اقدامات اولیه برای اخذ پروانه و امکان سنجی تولید مایعات آغاز شده است.

محمدی راد اصلاح فرایند و تغییرات در حوزه انبارش و لجستیک این شرکت را از عوامل تاثیرگذار در  سوددهی این شرکت ارزیابی کرد و گفت: در سال مالی  ۱۴۰۲ با عدم تمدید قرارداد اجاره ۱۸۰۰۰ مترمربع از انبارهای گمرک و ۲۰۰۰ متر مربع بارانداز و با کاهش هزینه های انبارداری و بهبود چیدمان محصولات و استفاده از ارتفاع در انبارش، کاهش ۵۰ میلیارد تومانی در هزینه های مستقیم و غیر مستقیم شرکت داشتیم.

محمدی راد افزود: با انبارش سولفات در انبارهای کارخانه، هزینه های مرتبط با جابجایی و حمل و نقل از انبار احمدآباد تا شرکت پاکسان نیز کاهش قابل توجه داشت که منجر به کاهش قیمت تمام شده سولفات شد.

مدیرعامل پاکسان صرفه جویی ناشی از مصرف ادوات بسته بندی و مواد اولیه راکد را نیز از دستاوردهای این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ دانست و گفت: طی ۸ ماه گذشته بالغ بر ۴۱ آیتم مواد اولیه و ادوات بسته بندی دپو شده در سنوات گذشته در قالب مصرف در محصولات تولیدی یا فروش قبل از اتمام زمان مناسب مصرف تعیین تکلیف گردید که بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

وی در مورد تعیین تکلیف اقلام ضایعاتی دپو شده در شرکت نیز گفت: با برگزاری دو مزایده بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال اقلام ضایعاتی به فروش رسیده است.

محمدی راد ادامه داد: با بهبود مغایرت مصارف مواد اولیه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت مدت مشابه سال قبل در چهار ماده اولیه پرمصرف، بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال کاهش در انحراف مصرف محقق گردیده است.

وی در مورد جزییات اقدامات صورت پذیرفته در حوزه تولید و فنی گفت: در سال ۱۴۰۲ سیستم سرمایش انبار نگهداری آنزیم از کولر گازی به سیستم هواساز تغییر داده شد و نوسازی، بهسازی و اورهال کندانسور های برودت مرکزی، درام میکسر تولید پودر و خطوط انتقال قدرت در واحد تولید پودر با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل پاکسان افزود: با اهتمام کارکنان شرکت پاکسان در سال مالی ۱۴۰۳ پروژه احداث پلنت سولفوناسیون جدید و پروژه نوسازی کتل های صابونسازی آغاز خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=115811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.