• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خبر داد؛

رشد ۱۱ درصدی ”نرخ فروش واقعی“ طی یک سال گذشته /۵ شرکت دانش بنیان به صدتایی‌ها پیوستند 

  • کد خبر : 115056
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
رشد ۱۱ درصدی ”نرخ فروش واقعی“ طی یک سال گذشته /۵ شرکت دانش بنیان به صدتایی‌ها پیوستند 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد که نرخ فروش واقعی این سازمان در طول یک سال گذشته به نسبت تورم موجود در کشور، با افزایش ۱۱ درصدی مواجه بوده است. او از افزایش بهره وری و ارتقاء ارزش افزوده به عنوان عوامل اصلی تحقق این امر اعلام کرد.

در بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، مصطفی مؤمنی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما به تشریح وظایف و فعالیت‌های این سازمان پرداخت. او اعلام کرد که این سازمان از ۶ دهه گذشته تاکنون به تربیت و آموزش مدیران و کارشناسان سازمان‌ها در حوزه‌های امور مدیریتی و فنی می‌پردازد.

مؤمنی تأکید داشت: علاوه بر وظیفه اصلی خود در پیشبرد صنعت و توسعه فضای کسب و کار، سازمان مدیریت صنعتی به برگزاری رویدادهایی همچون IMI100، جایزه ملی تعالی، جایزه مدیریت انرژی و… نیز می‌پردازد. این رویدادها به توسعه فضای کسب و کار با تولید اطلاعات موثق و دقیق از وضعیت شرکت‌ها و فضای کسب و کار و تحلیل دقیق آن می‌پردازند.

وی افزود: برای این امر، صورت‌های مالی تأیید شده شرکت‌ها از طریق بورس یا گزارش‌های حسابرسی بررسی می‌شوند و با استناد به اطلاعات و تحلیل آنها، رتبه‌بندی شرکت‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ شاخص معتبر برای ارزیابی شرکت‌ها در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران وجود دارد، اظهار داشت: شاخص فروش یکی از مهم‌ترین این شاخص‌هاست که در ارزیابی‌های بین‌المللی نیز تأکید شده است و دارای اهمیت بالایی است.

وی اظهار کرد: کمیته علمی همایش به صورت دائمی بر روی شاخص‌ها کار می‌کند و امیدواریم که در سال‌های بعد این شاخص‌ها توسعه یابد.

مؤمنی اضافه کرد: رشد فروش هرچند همراه با تورم کاهشی اعلام شد، اما نرخ رشد واقعی فروش ۱۱ درصد افزایش یافته و به نظر می‌رسد که این افزایش به دلیل افزایش بهره وری و ارتقاء ارزش افزوده رخ داده است.

وی تصریح کرد: ۵ شرکت دانش بنیان در سال جاری وارد باشگاه ۱۰۰ شرکت برتر ایران شده‌اند و این ۸۷ درصد از میزان فروش ۵۰۰ شرکت برتر را به خود اختصاص داده‌اند. این ۱۰۰ شرکت نه تنها به موتور محرکه اقتصاد ایران تبدیل شده‌اند بلکه صنایع بزرگ، مادر و حساس هستند که موتورمحرکه دیگر صنایع کشور نیز محسوب می‌شوند.

http://tejaratava.ir/?p=115056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.