• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

درخشش هلدینگ خلیج‌فارس در تازه‌ترین رده‌بندی IMI-100/ صعود در سودآوری و ارزش‌افزوده

  • کد خبر : 115008
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
درخشش هلدینگ خلیج‌فارس در تازه‌ترین رده‌بندی IMI-100/ صعود در سودآوری و ارزش‌افزوده
بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس توانست رتبه نخست بیشترین سودآوری، بیشترین صادرات، بالاترین ارزش‌افزوده و بالاترین ارزش بازار و همچنین رتبه دوم بیشترین فروش را در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران از آن خود کند و در دو رتبه ارزش‌افزوده و سودآوری نسبت به دوره قبل یک پله صعود کند.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بر اساس نتایج بیست و ششمین دوره رده‌بندی IMI-100 طبق عملکرد مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته با ۱۴۲ هزار میلیارد تومان و ۲۹ همت بالاتر از رتبه بعدی توانست رتبه نخست ارزش‌افزوده را در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران از آن خود کند.
این شرکت همچنین باارزش بازار ۵۳۳ هزار میلیارد تومان و ۵۳ همت بیشتر از رتبه نخست، توانست بار دیگر رتبه ارزشمندترین شرکت ایران در بازار سرمایه را از آن خود کند.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین با یک پله صعود نسبت به سال گذشته و ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سودآوری و ۱۴.۵ همت سود بیشتر نسبت به رتبه بعدی، عنوان سودآورترین شرکت ایران را از آن خود کرد.
این شرکت در ادامه روند درخشان خود توانست بار دیگر رتبه نخست بیشترین صادرات را با ثبت ۵.۳ میلیارد دلار صادرات از آن خود کند که ۲.۸ میلیارد دلار نسبت به رتبه بعدی بیشتر است.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، همچنین رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه پتروشیمی را از آن خود کرد.
این شرکت همچنین با ثبت عملکرد ۳۷۱ هزار میلیارد تومانی، رتبه دوم فروش در رده‌بندی بین ۵۰۰ شرکت برتر را بدست آورد.
گفتنی است در مراسم سالیانه IMI_100 که امروز با حضور وزرای اقتصاد و صمت در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اهدای لوحی به مهندس مهدی قربانی معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از رتبه‌های برتر کسب شده این هلدینگ تقدیر شد.

http://tejaratava.ir/?p=115008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.