• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پتروشیمی ایلام ۲ برابر مصوبات مجموع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده است

  • کد خبر : 114025
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
پتروشیمی ایلام ۲ برابر مصوبات مجموع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده است
مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه پتروشیمی ایلام ۲ برابر مصوبات مجموع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،سید غلامحسن گرشاسبی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی ایلام از چهار واحد مختلف است، اظهار کرد: این مجتمع در حال حاظر بدن اینکه از شبکه سراسری برقی دریافت کند ظرفیت تزریق چهار مگاوات برق به شبکه سراسری را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین اقدامات این شرکت راه اندازی واحد شیرین‌سازی خوراک‌های ترش تحویلی از پالایشگاه گاز ایلام است، ابراز کرد: این واحد تنها و استثنائی‌ترین واحد شیرین سازی کشور است که در مجتمع پتروشیمی ایلام قراردارد.

گرشاسبی با اشاره به اینکه این واحد قابلیت شیرین سازی ۴٠ تن ال.پی.جی و گاز مایع ترش و همچنین ۵٠ تن در ساعت میعانات گازی ترش را دارد، ادامه داد: واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام براساس طراحی شرکت‌های آلمانی بوده و قابلیت‌های بسیاری دارد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام ابراز کرد: در سال ۱۴٠٠ باتوجه به مشکلات زیادی که این مجتمع داشت قرار شد به فروش گذاشته شود اما با توجه به تلاش‌های زیادی که در حوزه تأمین خوراک و میادین گازی انجام شد این امر اتفاق نیفتاد.

وی گفت: خوراک‌های مورد نیاز پتروشیمی ۱۱۹ تن شامل ۲۹تن اتان،۴٠ تن ال. پی.جی و گاز مایع و ۵٠ میعانات گازی است که تنها بخشی از این میزان یعنی ۱۵تن اتان،۲۳ تن ال.پی.جی و ۱۵تن میعانات گازی تامین شده این امر به‌ دلیل اینکه تنگه بیجار توسعه لازم را نداشته و تا ۲ الی ۳ سال آینده این خوراک تأمین نخواهد شد.

گرشاسبی تصریح کرد: بر این اساس باید دنبال خوراک‌های مشابه و پذیرش خطرات مربوط در این زمینه بود و در این‌ راستا کار بسیار بزرگی انجام شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام سه سهام‌دار عمده از جمله هلدینگ خلیج‌فارس، صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت تاپیکو دارد.

گرشاسبی ادامه داد: در سال گذشته چهار مرحله تعمیرات اساسی در شرکت پتروشیمی ایلام اتفاق افتاد که این تعمیرات بدون به‌ کارگیری پیمانکار و توسط مهندسان خود این شرکت انجام شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه دود فلر اتیلن این مجتمع در حد مجاز است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد، افزود: حجم کاری در مجتمع پتروشیمی ایلام زیاد است، اگر بخشی از این فعالیت ها متوقف شود این شرکت دچار ضرر و زیان میلیارد دلاری در ساعت می شود.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام عنوان کرد: در سال جاری صنعت پتروشیمی ۱۶ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته و اهداف این صنایع سودآوری است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ صنعتی در کشور نباید متوقف شود، عنوان کرد: فعالیت این مجتمع در استان بر مبنای سودآوری و تولید است.

گرشاسبی در ادامه بر لزوم توجه به حوزه مسئولیت های اجتماعی، گفت: سال گذشته پتروشیمی ایلام ۲ برابر فراتر از مصوبات مجمع عمومی در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده و آمار دخل و خرج این میزان در اختیار دستگاه های نظارتی قرار گرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰ نفر دز این مجتمع مشغول به کار هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۵۶ نفر در حوزه پیمانکاری تامین نیرو، ۶۲۷ نفر نیروی روز مزد و ۱۸۱ نفر نیز در حوزه کارشناسی فنی فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز مشکلات بسیاری وجود دارد اما رسانه‌ها باید با نگاه واقع بینانه مشکلات را همانگونه که هست بیان کرده و اطلاع رسانی هدفمندی در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در پایان با تاکید بر اولویت قرار دادن تولید در این مجتمع، خاطرنشان کرد: رسانه های استان می توانند تمامی نظرات، انتقادات و ابهامات خود در خصوص این صنعت را آزادانه بیان گنند.

http://tejaratava.ir/?p=114025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.