• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

دکتر زمان‌پور در اتاق بازرگانی ایران: میز اختصاصی صباانرژی در مرکز تجاری افریقای جنوبی راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 113576
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
دکتر زمان‌پور در اتاق بازرگانی ایران: میز اختصاصی صباانرژی در مرکز تجاری افریقای جنوبی راه‌اندازی شود
دکتر علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با حضور در جلسه کمیته مشترک اتاق بازرگانی ایران و آفریقای جنوبی، ظرفیت‌ها و پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری را تشریح کرد .

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، در این جلسه که منصور شکیب‌مهر سفیر جدید ایران در افریقای جنوبی و محمدرضا بهرامن نایب‌رییس اتاق ایران و جمعی از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی و معدنی حضور داشتند، دکتر زمان‌پور با بیان اینکه ۶۰ درصد پرتفوی هلدینگ صباانرژی به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد، گفت: فعالیت اصلی ما در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاه است .

وی افزود: علاوه بر سهامداری در چند پتروشیمی بزرگ، مدیریت پتروشیمی جم به عنوان بزرگترین شرکت الفینی ایران و پتروشیمی مسجدسلیمان با پلنت یک میلیون تنی اوره در اختیار ما است .

وی ادامه داد: در حوزه فروارده‌های نفتی، سهامداری حدود چهل درصد سهام شرکت‌های نفت پاسارگاد و نفت ایرانول و در زمینه فولاد، مدیریت شرکت فولاد اکسین خوزستان (تنها شرکت تولیدکننده ورق‌های عریض ۴/۵ متری در خاورمیانه) و شرکت صبافولاد خلیج فارس (تنها تولیدکننده بریکت در ایران) برعهده صباانرژی است .

زمانپور با اشاره بر اهمیت ارتقای کمی و‌ کیفی صادرات در برنامه‌های هلدینگ صباانرژی گفت: اگر شرایط مساعدی در آفریقای جنوبی ایجاد شود ما آماده هستیم محصولات متنوع شرکت‌های تابعه خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به این کشور صادر کنیم .

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود شرایط مساعد و ریسک‌پذیری پایین مدیران بنگاه‌ها، صادرات تولیدات ارزشمند کشور ما به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود .

زمان‌پور تاکید کرد: انتظار داریم با استقرار سفیر جدید، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که با مدیریت درست، وضعیت صادرات و  برنامه‌ریزی مشخص، محصولات شرکت‌های ما به صورت مستقیم به فروش رود .این اقدام انتفاع بسیار زیادی برای کشور دارد .

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری خواستار اختصاص میز به هلدینگ صباانرژی در مرکز تجارت آفریقای جنوبی شد و گفت: هلدینگ صباانرژی ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه های پتروشیمی، نفت، انرژی و فولاد دارد. اگر مسیر حضور افریقای جنوبی هموار شود، در افزایش صادرات و اجرای پروژه‌های مشترک مثمر ثمر خواهیم شد .

وی در خصوص اجرای پروژه‌های مشترک با آفریقای جنوبی گفت: برای اجرای پروژه های مشترک با کشور آفریقای جنوبی در صورت تفواق دوکشور و فراهم بودن شرایط سیاسی و اقتصادی بررسی های لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ در حال اجرای ما، پروژه PDH-PP با ارزش سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورو است که مقرر شده ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و ۶۰۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید کند چرا که ما بزرگترین پلنت تولیدی این محصول را در اختیار داریم .

زمان پور ادامه داد: تمام بخش‌های این پروژه بزرگ توسط متخصصان داخلی در مجموعه صباانرژی اجرا شده است .

زمان‌پور تاکید کرد: هلدینگ صباانرژی توان فنی و اجرایی راه‌اندازی و مدیریت پروژه‌های بزرگ در حوزه پتروشیمی، فولاد، نیروگاه و… در آفریقای جنوبی را دارد. اگر زیرساخت‌ها و خوراک وجود داشته باشد، امکان راه‌اندازی پلنت‌های مشترک نیز هست. این پروژه‌ها هر دو‌ کشور را منتفع می‌کنند .

در انتهای این جلسه، شکیب‌مهر سفیر جدید ایران در آفریقای جنوبی، با استقبال از مطالبات تجار و مطالب مطرح شده، ضمن تاکید بر رفع موانع، برای کمک به حضور بیشتر و موثرتر بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی در آفریقای جنوبی قول مساعد داد .

همچنین فاضل خیاط رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی با استقبال از سخنان دکتر زمان‌پور بر حضور ویژه هلدینگ صباانرژی در مرکز تجاری ایران در آفریقای جنوبی تاکید کرد و گفت: محصولات پتروشیمی و نفتی هلدینگ صباانرژی از جمله تولیدات پتروشیمی جم، پتروشیمی مسجدسلیمان، نفت ایرانول و نفت پاسارگاد در افریقای جنوبی بازار وسیعی دارد و ما برای رفع موانع و حضور هرچه بیشتر هلدینگ صباانرژی در بازار آفریقای جنوبی تلاش خواهیم کرد.

http://tejaratava.ir/?p=113576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.