• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بانک توسعه تعاون در توانمندسازی بانوان جامعه و توجه به بانوان شاغل موفق عمل نموده است

  • کد خبر : 112877
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
بانک توسعه تعاون در توانمندسازی بانوان جامعه و توجه به بانوان شاغل موفق عمل نموده است

فاطمه محمد بیگی نایب رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی در مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حضور مدیران ارشد و بانوان شاغل در بانک توسعه تعاون اظهار داشت: بازیابی هویت حقیقی بانوان طی نقش‌آفرینی آنان در عرصه‌های اجتماعی و زندگی حائز اهمیت است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون تدابیر مناسبی برای تسهیل فعالیت بانوان شاغل در نظر گرفته است و همچنین تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بانوان فعال در بخش تعاون و نیز سهم تعلق گرفته به بانوان اجتماع در انواع تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی رو به رشد بوده است.
محمد بیگی با تبیین شخصیت تاریخی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی بانوان جهان گفت: اولین ویژگی اخلاقی صدیقه طاهره (س) ادب در محضر خداوند و حضرت رسول است و زیست اخلاق محور ایشان معیار و مقیاسی برای بانوان عالم است.
وی افزود: امام شناسی، ولایتمداری و بصیرت بانوی مطهر اسلام، خصیصه مهم دیگر ایشان است و دفاع از امیر المومنین امام علی (ع) از بابت دفاع از مقام ولایت و امام زمان خویش بوده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمان شناسی، دیگر ویژگی مهم حضرت فاطمه (س) بوده است، ایشان در زمان مقتضی سکوت نمود، هر زمان که نیاز بود به دفاع از مقام امامت سخنرانی کرد و حقائق تاریخی و آموزه‌های ناب اسلام را تبیین نمود ، در زمینه خانوادگی نیز به گونه ای زیست مطهر و مومنانه داشتند که به عنوان مادر ائمه اطهار، پایه گذار نسل و سلاله پاک ائمه اطهار در خاندان مطهر پیامبر (س) بوده اند.
محمد بیگی گفت: بانوان در ایران اسلامی و در جبهه های مقاومت به ویژه نوار غزه به تاسی از حضرت فاطمه (س) نقش مهمی در پیشبرد اهداف عالیه اسلام و دفاع جانانه از مکتب اسلامی عهده‌دار شده‌اند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به صراحت در بیانات اخیر تاکید داشتند امکان هر نوع فعالیت اجتماعی بانوان فراهم است است در صورتی که تناقضی برای نقش محوری بانوان در خانواده وجود نداشته باشد و بیانات هوشمندانه ایشان توطئه های دشمنان در ارائه تصویری نادرست از بانوان در جامعه اسلامی را برملا نمود.
محمد بیگی گفت: همواره شاهد گریز نظام تمدنی و فرهنگی غرب از مباحثه درباره مسائل مهم زنان بوده ایم و جهان غرب هیچگاه قادر نبوده به صورت علنی از موضع شفاف خود در استفاده ابزاری از زنان دفاع کند و همواره از توضیحات و تبیین مساله زنان، فراری بوده است. این در حالی است که مساله زنان در آموزه‌های ناب اسلامی نقطه قوت اسلام است، برابری زن و مرد در اسلام در توجه به ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی جلوه‌گر شده است.
وی افزود: همان گونه که مردان مظهر اقتدار الهی هستند، زنان نیز مظهر زیبایی، ظرافت و لطافت الهی است.
نایب رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت وحمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در شبکه بانکی پرداخت شده است، ۷۵۰ هزار پدر از تسهیلات مسکن فرزندآوری بهره مند گردیده اند و ۲۵۰ هزار مادر نیز از طریق طرح حمایت از خانواده خودرو دریافت کرده اند.
وی افزود: در حالی که مشاغل خانگی در کشورهای دنیا در حدود ۲۰ درصد اقتصاد را تشکیل می‌دهند، سهم مشاغل خانگی در ایران ۲ درصد است، ظرفیت مناسبی برای توسعه مشاغل خانگی با محوریت بانوان وجود دارد و سهم آن در تولید ملی کشور قابلیت افزایش دارد و نقش بانک توسعه تعاون نیز در حمایت از بانوان و مشاغل خانگی حائز اهمیت است.

http://tejaratava.ir/?p=112877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.