• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دبیرخانه کارگروه پاسداشت زبان فارسی درکرمانشاه آغاز به کار می‌کند

  • کد خبر : 112663
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
دبیرخانه کارگروه پاسداشت زبان فارسی درکرمانشاه آغاز به کار می‌کند
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه کارگروه پاسداشت زبان فارسی در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرنگار مهر، عباس محمدیان ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همه ما نسبت با پاسداشت زبان و ادب فارسی مسئول هستیم و امروز حراست از زبان فارسی یک وظیفه است.

وی افزود: با احترام به تمامی گویش‌های محلی و اقوام ایرانی اما زبان فارسی بر اساس قانون زبان رسمی کشور است اما متأسفانه استفاده از عناوین بیگانه و غربی در جامعه رواج یافته است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با نظارت میدانی که در شهر کرمانشاه صورت گرفت باید گفت وضعیت تابلوهای تبلیغاتی اصناف کرمانشاه دارای وضعیت مناسبی نیست که نیازمند ساماندهی است.

محمدیان بیان کرد: بر اساس قانون استفاده از عناوین بیگانه تخلف بوده و در این حوزه طی سالیان اخیر کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه پاسداشت زبان و ادب فارسی در استان کرمانشاه آغاز به کار خواهد کرد و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، اصناف، دستگاه قضائی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سایر متولیان باید برای ساماندهی این موضوع ورود کنند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیری که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

http://tejaratava.ir/?p=112663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.