• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

وظیفه شرعی و قطعی ما تولیدی پاک و عاری از هرگونه آلودگی و سراسر منفعت برای مردم است

  • کد خبر : 112027
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
وظیفه شرعی و قطعی ما تولیدی پاک و عاری از هرگونه آلودگی و سراسر منفعت برای مردم است

مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه‌ای بر اهمیت و نقش این شرکت در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه پیرامونی و کشور تأکید کرد و گفت: وظیفه شرعی و قطعی ما تولیدی پاک و عاری از هرگونه آلودگی و سراسر منفعت برای مردم است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، محمد یاسر طیب نیا در نشست با ائمه جمعه شهرستان مبارکه با همراهی امام‌جمعه شهر زرین‌شهر، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای فولاد مبارکه و نقش این بنگاه اقتصادی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور اظهار کرد: به‌طور قطع ائمه جمعه به مردم نزدیک و زبان گویای دغدغه‌های مردم و همچنین زبان گویایی برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آحاد مختلف جامعه هستند؛ ازاین‌رو یکی از رسالت‌های ائمه جمعه ارائه و اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف دستاوردهای نظام است. در این راستا ارتباط این عزیزان با فولاد مبارکه می‌تواند در ایجاد امید انگیزه و نشاط بین آحاد مختلف جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی رسالت‌هایی نظیر تولید، رونق و توسعه اقتصادی، ایجاد امید و نشاط در جامعه و به‌طورکلی فعالیت‌های تأثیرگذار را بر خود واجب می‌داند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در شرایط اقتصاد فعلی کشور، در حوزه‌های مختلف، سطح انتظارات از فولاد مبارکه به‌ویژه در حوزه اشتغال بالا است گفت: این شرکت با شناخت و درک صحیح از این شرایط و با هدف ایجاد رونق اقتصادی هرچه بیشتر در جامعه و به‌ویژه امیدآفرینی نزد جوانان سال گذشته برای بیش از ۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. این در حالی است که امروز به‌طور مستقیم حدود ۲۸ هزار نفر در فولاد مبارکه مشغول فعالیت هستند و به‌طور غیرمستقیم نیز ۳۸۰ هزار فرصت شغلی به‌واسطه این شرکت ایجاد شده است؛ بنابراین فولاد مبارکه خدمت به جامعه و سودآوری برای ذی‌نفعان و سهام‌داران را همواره به‌عنوان یک رسالت اصلی بر دوش خود احساس کرده است.

کسب درآمد ۱۵ میلیارد دلاری برای افق ۱۴۰۴؛ یکی دیگر از اهداف فولاد مبارکه

وی با بیان اینکه این شرکت همواره به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی الگو، اهداف خود را به‌صورت آرمان‌گرایانه و هم‌تراز با سازمان‌های پیشرو جهانی تعریف کرده است، گفت: کسب درآمد ۱۵ میلیارد دلاری برای افق ۱۴۰۴ یکی از اهداف این شرکت است.

طیب‌نیا تأکید کرد: نگاه مدیریت فعلی شرکت به این بنگاه اقتصادی این است که گروه فولاد مبارکه باید برای مردم سراسر کشور منفعت داشته باشد و اگر چنین نیست، معتقدیم باید نقاط قابل‌بهبود خود را بیابیم و آن‌ها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم فرموده است «وانزلنا الحدید» یعنی ما نازل کردیم آهن را و این به آن معناست که قطع بر یقین هر چیزی که خداوند نازل فرموده است تماماً و سراسر منفعت برای مردم است؛ ازاین‌رو خوشبختیم که در حال حاضر فولاد مبارکه با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در حال کار و ایجاد منفعت برای مردم است.

مدیرعامل فولاد مبارکه از توسعه متوازن به‌عنوان یکی دیگر از راهبردهای اساسی فولاد مبارکه نام برد و گفت: وظیفه شرعی و قطعی ما این است که تولیدی پاک و عاری از هرگونه آلودگی و سراسر منفعت برای مردم داشته باشیم که خوشبختانه در این زمینه نیز بنا بر اذعان مسئولین و متولیان زیست‌محیطی کشور، امروز فولاد مبارکه به‌عنوان الگوی زیست‌محیطی می‌تواند پیشران سایر سازمان‌های کشور باشد؛ چراکه در کنار توسعه ظرفیت‌ها و فرایند تولید، ۲۱ ایستگاه پایش میزان آلایندگی در شرکت مستقر ساخته و به‌صورت بر خط، فعالیت‌های خود را مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی ملی و جهانی تحت نظر و کنترل قرار داده است.

سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد یورویی فولاد مبارکه برای بهبود شرایط زیست‌محیطی شرکت

وی در همین زمینه از سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد یورویی فولاد مبارکه برای بهبود شرایط زیست‌محیطی شرکت خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری شرکت در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا با ظرفیت بیش از ۹۱۴ مگاوات، احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات و همچنین احداث نیروگاه بادی با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات از دیگر اقدامات فولاد مبارکه در مسیر تولید فولاد سبز است.

طیب نیا تأکید کرد: در گام بعدی فولاد مبارکه بر استفاده جدی از نوآوری و فناوری‌های نوین روز تمرکز کرده است؛ تاجایی‌که امروز در حال به‌کارگیری نیروهای نخبه و ایجاد شبکه و زیست‌بوم نوآوری در هم‌جواری فولاد مبارکه هستیم. در حال حاضر با بیش از ۱۲۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی در قالب بیش از ۱۵۰ قرارداد پژوهشی همکاری مستمر داریم و ۶ مرکز نوآوری دانشگاهی در دانشگاه‌های استان، منطقه و کشور تأسیس کرده‌ایم و با انعقاد قرارداد با ۱۶ دانشگاه استان، منطقه و کشور، اقدام به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا نموده‌ایم تا بتوانیم باقوت هرچه بیشتر به معنای واقعی برای مردم مایه خیر و منفعت باشیم.

تعریف توسعه متعدد در جای‌جای کشور به ارزش ۵ میلیارد دلار

وی در ادامه گفت: فولاد مبارکه به‌منظور تأمین حداکثری نیازهای کشور در انواع ورق‌های فولادی در جای‌جای ایران اسلامی طرح‌های توسعه متعددی را به ارزش ۵ میلیارد دلار تعریف کرده است که از آن جمله می‌توان به طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان و احداث نورد گرم ۲ فولاد مبارکه اشاره کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه از آغاز و به سرانجام رسیدن بسیاری از طرح‌های توسعه شرکت در همین دولت به‌عنوان یکی دیگر از نقاط قوت فولاد مبارکه نام برد و گفت: برخلاف بسیاری از پروژه‌های حال حاضر در کشور، خوشبختانه در دولت جدید طرح‌های زیادی در فولاد مبارکه آغاز و برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات فولاد مبارکه برای کاهش حداکثری برداشت آب خام از حوضه آبریز زاینده‌رود خبر داد و گفت: علی‌رغم افزایش سه برابری تولید در فولاد مبارکه، شاهدیم که برداشت آب خام فولاد مبارکه از حوضه آبریز زاینده‌رود به کمتر از یک درصد کاهش ‌یافته و مصمم هستیم که برداشت آب خام از این حوضه را در بخش صنعت به صفر برسانیم.

اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی به‌جای ارائه کمک‌های مقطعی و کم‌اثر به کشاورزان

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه، با عزمی جزم‌تر و راسخ‌تر از همیشه برنامه‌های خود را از ارائه کمک‌های مقطعی به منطقه پیرامونی و مناطق نیازمند به توانمندسازی این مناطق تغییر داده است و برای تحقق این راهبرد با همکاری و همفکری مسئولین اقتصادی و فرهنگی مناطق هم‌جوار، تهیه یک سند توانمندسازی را در دستور کار قرار داده است. به‌عنوان‌مثال، به‌جای ارائه کمک‌های مقطعی و کم‌اثر به کشاورزان محترم، ارائه و اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی را تدارک دیده است. به‌نحوی‌که ایشان بیشترین بهره را از هم‌جواری با فولاد مبارکه ببرند. به‌طورکلی فولاد مبارکه معتقد است باید در منطقه پیرامونی خود و هر جا که نیاز است، اقدامات در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به معنای واقعی انجام گیرد.

طیب‌نیا این جلسه را مفید و مؤثر خواند و با تأکید بر اینکه باید فرهنگ کار و تولید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: فولاد مبارکه دغدغه‌های ائمه جمعه و متولیان و مسئولان اقتصادی و فرهنگی شهرهای هم‌جوار را به‌خوبی درک می‌کند. معتقدیم مادام‌که این فرهنگ نزد آحاد جامعه و ذی‌نفعان نهادینه شود، قطعاً نتایج خوبی برای اقتصاد و فرهنگ منطقه پیرامونی و به‌طورکلی برای کشور حاصل خواهد شد؛ بنابراین باید در یک ارتباط دوسویه، نسبت به توسعه این ارتباطات همت گماریم.

http://tejaratava.ir/?p=112027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.