• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
دکتر زرندی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در حاشیه مراسم دریافت تندیس صنعت سبز اعلام کرد:

حفاظت از محیط‌ زیست و تولید سبز در کانون توجه «صنایع شیمیایی ایران»

  • کد خبر : 110653
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
حفاظت از محیط‌ زیست و تولید سبز در کانون توجه «صنایع شیمیایی ایران»
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در حاشیه دریافت لوح و تندیس صنعت سبز در بیست‌وچهارمین همایش ملی «واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز» گفت: توجه به مقوله مهم صنعت سبز در راستای توسعه پایدار همواره جزو دغدغه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بوده است. این هلدینگ پیوسته در مسیر توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست می‌کوشد و فعالیت خود در این حوزه را محدود نخواهد کرد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ سعید زرندی در حاشیه مراسم دریافت لوح و تندیس صنعت سبز در بیست‌و‌چهارمین همایش ملی «واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز»، در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: توجه به مقوله مهم صنعت سبز در راستای توسعه پایدار همواره جزو دغدغه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بوده؛ بنابراین اقدامات مختلفی در این خصوص برنامه‌ریزی و انجام شده است. امروز بسیار خوشحال هستیم که این هلدینگ برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت خود به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه حفاظت از محیط زیست، محصولات سازگار زیست‌محیطی تولید می‌کند؛ به همین دلیل موفق به دریافت گواهینامه صنعت سبز در سال ۱۴۰۲ شده است. از این رو لازم می‌دانم از همه کارکنان که شرکت را در مسیر دستیابی به اهداف خود یاری دادند؛ تشکر کنم.
وی در ادامه افزود: بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳ مگاوات و برنامه‌ریزی برای دو برابر کردن این ظرفیت در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، بازچرخانی پساب تصفیه شده با استفاده از سیستم تصفیه اسمز معکوس و کاهش استفاده از منابع آبی تازه، تولید محصول سازگار با محیط زیست LAB و ایجاد فضای سبز به مساحت حدود ۲۰ درصد سطح مجتمع از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران ادامه داد: ایجاد و توسعه سیستم آبیاری قطره‌ای، ارتقاء فرهنگ محیط‌زیستی سازمانی، ایجاد سیستم اتوماسیون اداری و کاهش مصرف کاغذ، استفاده از دوچرخه در سطح مجتمع، اجرای پروژه‌های مدیریت مصرف انرژی، تغییر گاز پوششی مخازن ذخیره مواد اولیه محصولات شرکت از گاز طبیعی به نیتروژن در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ایجاد سیستم پایش آنلاین پارامترهای زیست‌محیطی پساب و گازهای خروجی مطابق با الزامات زیست‌محیطی از دیگر اقدامات این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.
زرندی گفت: البته دستاوردهای زیست‌محیطی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران محدود به موارد مذکور نمی‌شود. رعایت الزامات و قوانین زیست‌محیطی در زمینه مدیریت پسماند، گازهای خروجی و اجرای منظم طرح خوداظهاری در پایش توسط آزمایشگاه معتمد محیط‌زیست، استقرار سیستم مدیریت انرژی و دریافت گواهینامه استاندارد در این حوزه نیز از جمله اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی در حفاظت از محیط زیست و تبدیل شدن به یک صنعت سبز است.
وی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های سازمانی با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، توسعه نگرش حفاظتی نسبت به محیط زیست، افزایش رقابت سالم میان صنایع در حفاظت از محیط زیست و کمک به توسعه پایدار کشور و همچنین افزایش سهم استفاده از فناوری‌های سبز و فرآیندهای تولید پاک از جمله مزایای دستیابی به صنعت سبز محسوب می‌شود. این هلدینگ پیوسته در مسیر توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست می‌کوشد و فعالیت خود در این حوزه را محدود نخواهد کرد.
معاون رئیس‌جمهور در این رویداد ضمن قدردانی از فعالیت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در حوزه حفاظت محیط زیست و تولید پاک؛ این شرکت را به عنوان صنعت سبز معرفی و با اهداء لوح و تندیس به مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از خدمات ارزشمند زیست‌محیطی این هلدینگ قدردانی کرد.
گفتنی است بیست‌وچهارمین همایش ملی «واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز»، با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور، مسئولان دولتی و مدیران‌عامل صنایع بزرگ تولیدی، خدماتی و معدنی صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست برگزار شد.

http://tejaratava.ir/?p=110653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.