• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

شعار محوری بانک استفاده از پژوهش در تمام حوزه‌ها است

  • کد خبر : 110611
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
شعار محوری بانک استفاده از پژوهش در تمام حوزه‌ها است

بهزاد شیری مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه شعار محوری بانک استفاده از پژوهش در تمام حوزه‌ها است و هر فعالیتی که در بانک بر اساس تحقیق و پژوهش انجام شده بازدهی و اثرگذاری داشته است، گفت: پژوهش بدون جانبداری سیستم را محک می‌زند و جهان امروز نیز به این سو حرکت می‌کند

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که عصر روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در سالن همایش ساختمان آموزش برگزار شد،  با اشاره به اینکه یک پژوهشگر دو ابزار جامعه آماری و اطلاعات آن جامعه را نیاز دارد، تصریح کرد: با این دو ابزار پژوهشگر می‌تواند فرضیه‌های مورد نظر خود را آزمایش کند.
وی افزود: در سازمان‌ها ابزار سوم که انگیزه مالی است نیز باید برای پژوهشگر فراهم شود که بتواند کار خود را دنبال کند و انگیزه چهارمی که پژوهشگر را به تحقیق امیدوار می‌کند، بکارگیری نتیجه تحقیقات در جامعه یا سازمان است.
مدیرعامل بانک با اشاره به پژوهش یکی از محققان کشورکه داده‌های سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۸۸ در اقتصاد کشور را مورد بررسی قرار داده است، گفت: نتایج این تحقیق نشان داد، سازمانی که در حوزه پژوهش سرمایه گذاری کرده ۳٫۹۵ درصد بازدهی داشته و سرمایه‌گذاری‌های فیزیکی کوتاه مدت در همین دوره ۰٫۴۷ درصد رشد کرده است.
شیری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بلند مدت به صورت فیزیکی در همین سال‌ها، نرخ بازدهی ۰٫۸۴ درصد را در پی داشته است و این رشد حتی به یک درصد هم نرسیده است، ادامه داد: در مقابل، سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و پژوهش بر اساس داده‌های ۴۰ سال گذشته ۶۶٫۲ درصد بازدهی داشته است که چندین برابر سرمایه‌گذاری‌ فیزیکی در همین بازه زمانی است و نتایج این تحقیق ثابت می‌کند که در حوزه کلان اگر به پژوهش توجه شود، بازدهی آن به خود آن کشور یا سازمان باز می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه شعار محوری بانک استفاده از پژوهش در تمام حوزه‌ها است و هر فعالیتی که در بانک بر اساس تحقیق و پژوهش انجام شده بازدهی و اثرگذاری داشته است، افزود: پژوهش بدون جانبداری سیستم را محک می‌زند و جهان امروز نیز به این سو حرکت می‌کند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه رتبه و جایگاه پست بانک ایران با تلاش شبانه روزی همکاران و مدیران ارتقا پیدا کرده است، گفت: از دست دادن این رتبه برای بانک هزینه است و هیج نقطه جبرانی هم ندارد.
مدیرعامل بانک مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه جهان امروز به دنیای متاورس قدم گذاشته است و نتیجه خدمات را می توان در آن مورد بررسی قرار داد و در صورتی که مورد تایید بود آن را در دنیای حقیقی اجرا کرد، گفت: اگر سیستم اقتصادی، شبکه بانکی کشور و در کنار آن پست بانک ایران همگام با جهان پیش نرود عقب می‌مانیم.
شیری با تاکید بر اینکه امروز با هوش مصنوعی همه موضوعات را می‌توان مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: پایه هوش مصنوعی بر فناوری و پژوهش بنا شده است و اگر هم قدم با فناوری در این حوزه حرکت نکنیم و به وضعیت فعلی خود رضایت بدهیم، پیشرفتی برایمان متصور نیست.
وی افزود: نسل دوم پست بانک ایران باید حوزه پژوهشی بانک را به هوش مصنوعی و متاورس نزدیک کند تا تصمیمات آتی بانک را بر اساس تجربیات دنیای متاورس گرفته شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک حضور مدیران در این جلسه را نشانه حمایت همه جانبه از همکاران برای پژوهش و تحقیق در حوزه فناوری اعلام کرد و گفت: این حمایت ابزارها و ملزوماتی لازم دارد که همه بخش‌های مرتبط باید آن را مهیا کنند در غیر اینصورت برای گذر از نسل اول پست بانک به نسل دوم با مشکل برخورد خواهیم کرد.
شیری حمایت از پژوهشگری که بر اساس نیاز بانک حرکت می‌کنند را اراده بانک دانست و افزود: نتایج این تحقیقات باید در عمل استفاده شود.

http://tejaratava.ir/?p=110611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.