• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات دستگاه جوش لیزر فیبری در فولاد مبارکه با تکنولوژی‌های روز دنیا

  • کد خبر : 110150
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات دستگاه جوش لیزر فیبری در فولاد مبارکه با تکنولوژی‌های روز دنیا

در آیین رونمایی از پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده در فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت: بومی‌سازی در فولاد مبارکه اتفاق مبارکی است که طی ۱۰ سال اخیر به علت تحریم‌ها رخ داده و تحریم‌هایی که باعث شدند صنایع کشور ما از طریق مهندسی معکوس گام‌های جدیدی در راستای تحقق خودکفایی برداشته و محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: قطعات و تجهیزات حیاتی که در سابق نقش گلوگاهی در خطوط تولید فولاد مبارکه داشتند، اکنون با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته جهانی به صورت داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در گذشته، دستگاه جوش لیزر فیبری به عنوان یکی از مهمترین اجزای خط تولید ما بر اساس تکنولوژی خارجی تأمین می‌شد و تا دهه گذشته منتظر سازندگان خارجی بود. اما افتخار داریم که امروزه این دستگاه به دست تخصص و دانش متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در اظهاراتی اعلام کرد: نگاه ما تا به امروز رو به گذشته و از طریق مهندسی معکوس بود اما امروز نگاه ما رو به آینده و نوآوری است. ما به دنبال آن هستیم که گام‌های جدی را به سوی آینده برداریم و با تمرکز بر نوآوری، به ارتقاء فعالیت‌های صنعتی بپردازیم. امیدوارم با همت عالی که طی دهه‌های گذشته نشان دادیم خواستن به توانستن و خودکفایی مبدل می‌شود.

گفتنی است با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده با دستگاه جوش لیزر گازی شرکت فولاد مبارکه به همت مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت انجام شد.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و هیئت همراه صبح امروز با حضور در فولاد مبارکه از خطوط تولید این شرکت بازدید به عمل آورد.

http://tejaratava.ir/?p=110150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.