• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اورمیه:

رشد ۲ برابری فروش “شاروم”/ برای نخستین بار در کشور “پلی آلومینیوم کلراید جامد” تولید می‌کنیم/ بازار صادراتی خوب محصول “نیتروژن گوگردی”

  • کد خبر : 110072
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
رشد ۲ برابری فروش “شاروم”/ برای نخستین بار در کشور “پلی آلومینیوم کلراید جامد” تولید می‌کنیم/ بازار صادراتی خوب محصول “نیتروژن گوگردی”
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه گفت: فروش ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)،اکبر اسمعیلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه درخصوص اقدامات پتروشیمی ارومیه در جهت نوآوری اظهار کرد: رویداد پتروفن، رویداد بزرگی است. از این جهت که رویکرد صنعت پتروشیمی به سمت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان می‌رود، بسیار ارزشمند است. مقام معظم رهبری فرمودند: “شرکت‌های بزرگ با مگاتونی باید به سمت دانش بنیان شدن بروند”. پتروشیمی ارومیه در این راستا روی توسعه محصول خود کار می‌کند.

وی افزود: پتروشیمی ارومیه، نسل دوم صنعت پتروشیمی است. مولود انقلاب بوده و بیش از ۳۰ سال است که تاسیس شده است. در حال حاضر ما روی توسعه محصول کار می‌کنیم. یکی از محصولاتی که توسعه دادیم و پروژه آن در حال اجراست، پروژه پلی آلومینیوم کلراید است. از اسید کلریدریک تولیدی پتروشیمی ارومیه محصول ارزشمندی به نام “پک” را در پایان سال راه اندازی خواهیم کرد و برای نخستین بار در کشور پلی آلومینیوم کلراید جامد را تولید می‌کنیم.

اسمعیلی ادامه داد: محصول دیگر پتروشیمی ارومیه، نیتروژن گوگردی است که به عنوان کود تکمیلی و ارزشمند بازار صادراتی خوبی دارد که در حال توسعه آن هستیم. هر دو این اقدامات، بسیار ارزشمند هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اورمیه در خصوص فعالیت در حوزه کاتالیست‌ها بیان کرد: ما ۲، ۳ کاتالیست مصرفی داریم. در همین رویداد در غرفه ما این محصول استفاده می‌شود. کاتالیست سیلیکا ژل که برای تولید کریستال ملامین استفاده می‌شود. کاتالیست‌های دیگر را نیز عرضه می‌کنیم و اگر شرکت‌های دانش بنیان توان توسعه این کاتالیست‌ها را داشته باشند قطعا استقبال می‌کنیم و در جهت تولید آن‌ها کمک خواهیم کرد تا از وابستگی خارج شویم.

وی با اشاره به فروش این شرکت گفت: فروش ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است. همچنین سود ۶ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۳ برابر شده که این موضوع، خبر خوبی برای سهامداران است.

مدیرعامل “شاروم” گفت: افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی ارومیه انجام شد که از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بیش از ۳ برابر افزایش سرمایه داشتیم. پتروشیمی ارومیه روز‌های خوبی را برای سهامداران به ارمغان می‌آورد.

http://tejaratava.ir/?p=110072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.