• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

مراسم تکریم مسکنی،معاون سابق امور تعاون و معارفه ویس کرمی سرپرست جدید برگزار شد

  • کد خبر : 109913
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
مراسم تکریم مسکنی،معاون سابق امور تعاون و معارفه ویس کرمی سرپرست جدید برگزار شد

مراسم تکریم مهدی مسکنی، معاون سابق و معارفه حامد ویس کرمی به عنوان سرپرست جدید معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور معاونان این وزارتخانه،مدیرعامل بانک توسعه تعاون،مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون،رئیس اتاق تعاون،روسای اتحادیه های تعاونی برگزارشد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این مراسم گفت:یکی از مهم ترین دلایلی که دستیابی بخش تعاون به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی به درستی از سوی مقام معظم رهبری هدف گذاری شده است به ظرفیت های بی نظیر بخش تعاون بر می گردد.
وی ادامه داد: در ۱۰۰ سال گذشته اقتصاد دولتی در ایران شکل گرفت و هم اکنون ۸۰ درصد اقتصاد همچنان در دست دولت است و ۲۰ درصد باقی مانده از سوی بخش تعاون و بخش خصوصی هدایت و راهبری می شود.
این مقام ارشد بانکی اعلام کرد:در یک دهه گذشته با توجه به تفکر حاکم بر بدنه دستگاه اجرایی مظلومیت و انزوای بخش تعاون بیشتر شد، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم تغییر مسیر اتفاق افتاده است.
شیخ حسینی بیان کرد:در دولت سیزدهم تمرکز بی نظیری بر اقتصاد و موضوعات اقتصادی را شاهد هستیم و ماحصل آن در اولویت قرار گرفتن اشتغال و رشد شاخص های اقتصادی است.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه تعاون،رئیس جمهور و وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی توجه بسیار خوبی بر بخش مردمی اقتصاد دارند.
وی افزود:این تغییر نگاه باعث شده است که در دو سال گذشته شاهد رشد کمی و افزایش سهم تعاون از اقتصاد ملی باشیم.
شیخ حسینی یادآورشد: زیست بوم بخش تعاون دارای بازیگران متنوع و متکثری است که در بخش های مختلف اقتصادی فعالیت می کنند و در دوره معاونت مهندس مسکنی برای اولین بار شاهد بیشترین همگرایی بین بازیگران و فعالان بخش تعاون بودیم.
وی اعلام کرد: با راهبری مهندس مسکنی حدود ۷۰ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون از ابتدای تاسیس تاکنون در دو سال گذشته پرداخت شده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون بیان کرد:بیشترین تسهیلات پرداختی در دوره مدیریت مهندس مسکنی در معاونت امور تعاون به اتحادیه های تعاونی و اعضای تعاونی ها پرداخت شده است.
شیخ حسینی یکی دیگر از ویژگی های بارز مسکنی را روحیه جهادی و مدیریت انقلابی بیان کرد و گفت:سند توسعه بخش تعاون که سال ها مغفول مانده بود از سوی مهندس مسکنی پیگیری شد و در پایان سال گذشته این سند از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد که وظایف سنگینی برای دستگاه های مختلف تعریف کرده است.
وی ادامه داد:در حوزه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فرایندها در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد:مهندس مسکنی با توجه به ویژگی های مدیریتی و شخصیتی منشا تحولات بزرگ و موثر در صندوق بازنشستگی کشوری خواهد شد.
شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ویس کرمی،سرپرست جدید معاونت امور تعاون وزارت تعاون را دارای روحیه ای جهادی و انقلابی معرفی کرد و گفت: ویس کرمی تجربیات خوبی در اداره کل تعاون لرستان، ستاد اجرایی فرمان امام و اداره کل تعاون استان تهران دارد و مطمئنا می تواند منشا خیر در معاونت امور تعاون باشد.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون همچون گذشته خود را یاوروحامی معاونت تعاون می داند،گفت:اتحاد بین بازیگران فعال در بخش تعاون می تواند موجب خدمتگزاری مطلوب تر به مردم عزیز ایران باشد.
توفیقات بخش تعاون در سایه همکاری و تلاش فعالان بخش
مهدی مسکنی، معاون سابق امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: موفقیت هایی که در دوره ۲۵ ماه اینجانب بر معاونت تعاون به دست آمد تنها با همراهی و کمک همه بازیگران و فعالان بخش تعاون حاصل شده است.
وی افزود:در این مسیر از همراهی و کمک سایر قوا و ارگان های دولتی و غیر دولتی بهره مند بوده ایم.
مسکنی ادامه داد:در دو سال گذشته صادرات بخش تعاون از رشد ۲۳ درصدی برخوردار بوده و این بخش به اذعان رئیس کل گمرک تنها بخشی در اقتصاد بوده است که رشد دو برابری صادرات را تجربه کرده است.
معاون سابق امور تعاون گفت:در دولت سیزدهم با نگاه مثبتی که به بخش تعاون وجود داشت توانستیم سرمایه بانک توسعه تعاون را با ۱۲۸ درصد افزایش از ۸/۲ هزار میلیارد تومان به ۳/۶ هزار میلیارد تومان برسانیم.
مسکنی تصریح کرد:با مجاهدت و پیگیری های برادر عزیزم شیخ حسینی،افزایش سرمایه بانک در جهت خدمت رسانی بیشتر به تعاونگران و فعالان اقتصاد تعاونی محقق شد.
وی اظهار کرد: دردو سال گذشته بانک توسعه تعاون بیش از ۱۰ سال قبل از آن تسهیلات پرداخت کرده است.
مسکنی گفت: با همکاری همکارانم در معاونت تعاون و سایرفعالان بخش توانستیم از ۲۰۸۸ طرح تعاونی با ۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه بهره برداری کنیم ،همچنین ۶۴ تعاونی دا نش بنیان در دو سال گذشته، توسعه پیدا کردند.
معاون سابق امور تعاون وزارت تعاون گفت:طرح های بزرگ دیگری همچون کالابرگ الکترونیک،سامانه نظارت بر تعاونی ها،ویکی تعاون،بازنگری سند توسعه بخش تعاون،ارتباط موثر با اتحادیه ها ،تقویت انجمن ها و خانه تعاونگران و … در ۲۵ ماه گذشته در این معاونت اجرایی شد.
وی در پایان تاکید کرد: تمام اقدامات و خدمات انجام شده در معاونت تعاون به رویه تبدیل شده است و نبود یک مدیر خللی در اجرای آنها ایجاد نمی کند.
تحول گرایی و رویکرد بین المللی در اولویت
حامد ویس کرمی،سرپرست جدید معاونت امور تعاون نیز در این مراسم گفت: بخش تعاون اهمیت خاصی در قانون اساسی،سیاست های ابلاغی رهبری و بیانات ایشان و در نگاه رئیس جمهور دارد.
وی با تقدیر از تلاش های مجاهدانه و عالمانه مهندس مسکنی در پست معاونت امور تعاون افزود: برای دستیابی به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور نیازمند رویکرد تحول گرا هستیم.
ویس کرمی یادآورشد:بخش مردمی اقتصاد باید در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها حضور موثروجدی داشته باشد.
وی تاکید کرد:برای ارتقای بخش تعاون علاوه بر تمرکز برتوانمندی های داخلی باید نگاهی هم به ظرفیت های بین المللی بخش تعاون داشته باشیم.
سرپرست معاونت امور تعاون بیان کرد:در خارج از مرزها ظرفیت ها ی فراوانی برای استفاده وجود دارد همانطور که ما نیز ظرفیت هایی داریم که می توانیم در فضای بین الملل عرضه کنیم.
وی تاکید کرد:در دوره جدید توجه جدی به رویکرد بین المللی حوزه تعاون خواهیم داشت.
ویس کرمی گفت:یکی از ضرورت های جدی برای روزآمدی بخش تعاون توجه به آموزش و پژوهش است که در دوره جدید تلاش می شود این مهم در اولویت قرار گیرد.
گفتنی است در این مراسم روسای اتحادیه های تعاونی،مدیران بخش تعاون و معاونان وزارت تعاون از خدمات و فعالیت های مهدی مسکنی تقدیر کردند.
در پایان این مراسم حکم مدیر عاملی مهدی مسکنی بر صندوق بازنشستگی کشوری و حکم سرپرستی حامد ویس کرمی برمعاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرائت و تقدیم آنها شد.

http://tejaratava.ir/?p=109913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.