• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0
موثقی نیا در بازدید از پروژه خط انتقال آب اعلام کرد:

مساعدت ایمیدرو برای رفع موانع پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

  • کد خبر : 109670
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مساعدت ایمیدرو برای رفع موانع پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکلات احداث خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را انجام می دهد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا که امروز به همراه معاون و مدیران ایمیدرو برای بررسی پروژه های معدن و صنایع معدنی یزد، وارد این استان شده، تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه های انتقال آب از سواحل جنوبی به کشور برای وزارت صمت و ایمیدرو و نیز تامین آب مورد نیاز صنعت و معدن، این سازمان تمامی تلاش خود را برای رفع چالش های اجرای طرح ها از جمله تامین ورق فولادی به کار می گیرد.

به گفته وی، یکی از اقدامات ایمیدرو، رایزنی با شرکت های تولیدکننده ورق فولادی و رفع چالش های تامین این محصول، است.

وی یادآور شد: ایمیدرو راهبری اجرای پروژه های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را برعهده داشته است و مساعدت لازم را انجام خواهد داد. موثقی نیا تاکید کرد: تجربه و دانشی که در خط یک انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی به دست آمده، پشتوانه خطوط بعدی برای این سازمان و همچنین شرکت های سرمایه گذار و پیمانکاران می شود.

پیش از وی سید فرهاد قادریان رئیس قرارگاه آب استان اصفهان گفت: مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان نزدیک به هزار کیلومتر است که ۵۰۰ کیلومتر از این مسیر مربوط به خط سیرجان اصفهان است.

وی با بیان اینکه مسیرهای عبوری شامل چهار استان می شود، افزود: در حال حاضر به پیشرفت ۷۵درصدی در فاز یک این خط (سیرجان-اصفهان) دست یافته ایم و ضروری است که مساعدت های لازم برای تامین ورق فولادی مورد نیاز، انجام گیرد.

رئیس قرارگاه آب استان اصفهان، سرعت و حجم اجرای طرح فوق را قابل ملاحظه دانست و اظهار داشت: در این طرح شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن به همراه صنایع پتروشیمی، سیمان و نیز استانداری و شهرداری اصفهان، سهامدار و بهره مند از این خط انتقال آب هستند.

http://tejaratava.ir/?p=109670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.