• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
غلامرضا فتحعلی:

ذائقه و نیاز مشتریان در سرزمین هوشمند سینا شناسایی و تأمین می‌شود

  • کد خبر : 109155
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
ذائقه و نیاز مشتریان در سرزمین هوشمند سینا شناسایی و تأمین می‌شود

مدیرعامل بانک سینا گفت: بر اساس راهبرد توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی بانک، «سرزمین هوشمند سینا» به عنوان اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلّاقانه، به نحوی طراحی شده است که تأمین‌کننده نیاز‌ها و سلائق گروه‌های مشتریان باشد.

غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا بیان داشت: بانک سینا، در سالیان گذشته علی‌رغم موفقیت‌هایی که کسب کرده، از حیث مدل کسب‌وکار، با کمبودهایی مواجه بوده است که در راستای رفع آن، از ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۱ در قالب کارگروه‌هایی، فرآیند آسیب‌شناسی را شروع کردیم که طی آن تعداد یک‌هزار و ۳۱۹ مسئله شناسایی شد.
وی افزود: با جمع‌بندی موضوعات، به پنج مسئله کلیدی در بانک رسیدیم و برای برون‌رفت از این مشکلات، دو راهبرد «توسعه خطوط کسب‌وکار» و «توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی» را در دستور کار قرار دادیم.
فتحعلی خاطرنشان کرد: در نگاه جدید کسب‌کاری، به عنوان یک بانک تجاری باید بتوانیم با مشتریان به صورت فعالانه تعامل کنیم و از طریق خطوط چهارگانه کسب‌وکار بانک شامل «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد»، سهم به‌سزا و قابل قبولی در صنعت بانکداری کشور داشته باشیم.
مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: یکی دیگر از راهبردها که با جدیت در بانک پی‌گیری می‌شود، موضوع توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی است. از آنجا که شرکت‌های فناوری بزرگ دنیا به حوزه صنعت بانکداری مخصوصاً به حوزه پرداخت ورود کرده‌اند و این موضوع در کشور ما هم تا حدودی مصداق دارد، بانک سینا، این موضوع را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار خود قرار داد.
فتحعلی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در حوزه پرداخت، رقابت سنگینی بین بانک‌ها، شرکت‌های فناوری و فین‌تک‌ها وجود دارد و بانک سینا تلاش مضاعفی دارد تا در قالب بانکداری دیجیتال، سطح بهره‌وری را افزایش داده و خدمات مورد نیاز گروه‌های مشتریان را به صورت شخصی‌سازی‌شده در سرزمین هوشمند سینا ارائه کند.
مدیرعامل بانک سینا با تأکید بر عزم و اراده این بانک در توسعه خدمات زنجیره ارزش، افزود: «سیبانک» به عنوان نخستین محصول سرزمین هوشمند سینا در حوزه بانکداری خرد با هدف ارائه تمام سرویس‌های مورد نیاز مشتریان به صورت غیرحضوری نظیر افتتاح سپرده، پرداخت تسهیلات و بسیاری دیگر از موضوعات در قالب حوزه پرداخت که اصطلاحاً «خدمات پایه بانکداری» از آن نام برده می‌شود، به بهره‌برداری رسیده است.
وی در خصوص راه‌اندازی «باشگاه مشتریان بانک سینا» نیز گفت: با وجود فعالیت چندین ساله بانک در حوزه بانکداری، متأسفانه در بحث باشگاه مشتریان کم‌فروغ بودیم و توجه ویژه به حوزه باشگاه مشتریان و بالابردن سطح وفاداری مشتریان نداشتیم.
به گفته فتحعلی، باشگاه مشتریان بانک سینا از ابتدا دی‌ماه در دسترس گروه‌های مشتریان خواهد بود و امیدواریم از این طریق بتوانیم به صورت متمرکز، مداوم و دامنه‌دار ارتباط خوب و منطقی با مشتریان داشته باشیم تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه‌ آن‌ها را نسبت به بانک بسنجیم و در فرآیند شخصی‌سازی محصولات و خدمات بانک سینا، به نحوی شایسته و مطلوب عمل کنیم.
مدیرعامل بانک سینا در بخشی از سخنان خود به نهمین همایش و نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و گفت: این بانک با آگاهی از اهمیت بانکداری دیجیتال و پیشرفت‌ها و دستاوردهایی که در حوزه دیجیتال داشته و همچنین پلتفرم‌هایی که عملیاتی و رونمایی کرده، در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور مؤثر و فعالی خواهد داشت.
وی گفت: نظر ما بر این است که این پلتفرم‌ها را در اختیار مشتریان و فعالان اقتصادی قرار بدهیم تا با بانکداری پلتفرمی بیشتر آشنا شوند و بتوانیم در حوزه بانکداری دیجیتال، در نظام بانکی کشور، ایفای نقش مؤثرتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
فتحعلی برگزاری ‌چنین رویدادهایی را انگیزه‌ای برای رقابت سالم بین بانک‌ها با هدف رشد کمی و کیفی موضوعات نوآورانه و دیجیتالی دانست و گفت: تأثیر برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران بر اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری بسیار زیاد است و امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری هر‌چه مطلوب‌تر این نمایشگاه باشیم.

http://tejaratava.ir/?p=109155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.