• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

انسجام تیم‌های آب و برق استان تهران در مانور منطقه‌ای شرایط اضطراری

  • کد خبر : 108018
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
انسجام تیم‌های آب و برق استان تهران در مانور منطقه‌ای شرایط اضطراری
مانور عملیاتی آمادگی در برابر قطع برق با مشارکت 6 گروه عملیاتی از استان‌های معین استان تهران با سناریوی قطع برق و متعاقب آن قطع آب ناشی از نبود برق برگزار شد.

رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مهم‌ترین هدف از اجرای این مانور را هماهنگی میان تیم‌های امدادی و واکنش سریع آب و برق عنوان کرد و افزود: کسب آمادگی های لازم، بررسی و ارزیایی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت نیرو در استان تهران در شرایط اضطراری همچون سیل، زلزله، شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد گروه‌های مختلف صنعت آب و برق از دیگر اهداف این مانور بود.  

مهدی اکبریان وجود مرکز کنترل آب تهران و مرکز اسکادای آبفای غرب استان تهران را مزیتی برای آبفای استان تهران در موفقیت این مانور برشمرد و افزود: نتایج ارزیابی‌های این مانور برای ما ارتقای سامانه‌های ارتباطی و اسکادا و هم‌چنین ایجاد سامانه‌های متمرکز پایش را بیش از پیش ضروری ساخت.  

اکبریان با بیان این‌که تمام شهرهای استان تهران دارای مرکز اسکادا و کنترل آب هستند افزود: برای ایجاد هماهنگی و ارتباط کامل میان این مراکز به دنبال راه‌اندازی مرکز پایش و راهبری آب و فاضلاب استان تهران هستیم که مطالعات این طرح انجام شده و به زودی اجرا می‌شود.  

رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: از دیگر درس آموخته‌های این مانور افزایش لوازم و تجهیزات مانند تانکرهای آبرسانی، خودروهای امدادی، ماشین‌آلات، واترجت، پمپ‌های آب و فاضلاب و … متناسب با گستردگی و جمعیت استان تهران است.  

اکبریان به هماهنگی و انسجام کامل بین تیم‌های آب و فاضلاب تهران و استان‌های معین اشاره کرد و گفت: این مانور از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح شروع و علی‌رغم بارندگی شدید و اجرای کارهای برقی راس ساعت ۱۰ با موفقیت و بدون هیچ اختلالی در امر آبرسانی و یا ایجاد محدودیت برای مشترکان به پایان رسید.  

او افزود: این مانور دارای شش کمیته عملیات، برنامه ریزی ، HSE، اطلاع رسانی، پشتیبانی و امنیت بود و بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل آبفای استان تهران و شرکت های زیرمجموعه در  اجرای این عملیات مشارکت داشتند که شرکت نامین و تصفیه و شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در این مانور حضور پررنگی داشتند.  

مطابق سناریوی این مانور، جریان برق مرکز برق سینای تهران قطع و متعاقب آن مخزن ۶۹ و شش حلقه چاه دچار قطع برق می‌شوند و هم‌چنین با قطع برق در شهر ملارد، مخازن و عمده چاه‌های این شهر با قطع برق مواجه می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=108018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.