• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
مهندس مهران خرم‌نیا تاکید کرد:

ضرورت بروز آوری تکنولوژی در فولاد خوزستان

  • کد خبر : 107402
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
ضرورت بروز آوری تکنولوژی در فولاد خوزستان
معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان گفت: وظیفه بخش فناوری در شرکت، مراقبت از چرخه تکنولوژی و عمر بوده که با مباحث تحریمی و فضای امروزی بروزرسانی تکنولوژی مقوله سختی می‌باشد.


به گزارش تجارت آوا، مهندس مهران خرم‌نیا معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر موارد فوق و دستاوردهای شرکت گفت: دستگاه منحصر به‌فرد اندازه‌گیری آهن کل اسفنجی برای اولین بار در فولاد خوزستان اختراع و به نام این شرکت ثبت جهانی شده است و اکنون نه تنها در کشور بلکه در کشورهای دیگر نیز درحال معرفی است.
مهندس مهران خرم‌نیا، مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری در غرفه شرکت فولاد خوزستان بیستمین نمایشگاه متالوژی ایران (متافو) با اشاره لزوم بروزرسانی تکنولوژی‌ها در صنعت فولادسازی اظهار داشت: به دلیل ماهیت صنعت فولادسازی ممکن است مرگ تکنولوژی در این صنعت چند دهه طول بکشد.
وی افزود: به همین دلیل نیاز است شرکت‌ها و صنایع فولادسازی به صورت مداوم نسبت به بروزرسانی تکنولوژی خود اقدام نمایند تا به افزایش بهره‌وری کمک کند.
خرم‌نیا خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان به دلیل قدمت بالای خود، نیاز به بروزرسانی تکنولوژی دارد و در این زمینه پروژه زمزم۳ یکی از پروژه‌‌های تکنیکال در راستای این اقدام خواهد بود.
وی افزود: حجم سرمایه‌‍گذاری داخلی این پروژه ۵۰۰ میلیون یورو است که به دلیل جلوگیری از خدشه به روند فعلی تولید، ۸ ساله زمان‌بندی شده که بهره برداری از آن منجر به رقابت پذیری بیشتر بازار فولاد خواهد شد.
مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان گفت: پروژه زمزم۳ ظرفیت ظرفیت تولید در فولاد خوزستان را به ۵ میلیون می رساند که با وجود ظرفیت ۲ میلیونی در فولاد شادگان، رقم تولید به ۷ میلیون تن خواهد رسید.
خرم نیا در بخش دیگری از این نشست با اشاره به سرمایه گذاری ها در زمینه تحقیقات، بیان داشت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های تحقیقاتی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور در زمینه ارتقا بهره وری، کنترل آلودگی، افزایش کیفیت آب مصرفی و افزایش تولید در حال اجرا می باشد.

http://tejaratava.ir/?p=107402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.