• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
دکتر علیرضا مخبر دزفولی خبر داد:

فولاد خوزستان ۴ سال پیاپی تندیس زرین مسئولیت اجتماعی را به خود اختصاص داده است

  • کد خبر : 107397
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
فولاد خوزستان ۴ سال پیاپی تندیس زرین مسئولیت اجتماعی را به خود اختصاص داده است
قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان گفت: در بحث فعالیت‌های مسئولیت‌ اجتماعی فولاد خوزستان ۴ سال پیاپی در کشور تندیس زرین را به خود اختصاص داده است.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی ایران متافو غرفه شرکت فولاد خوزستان دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت اجتماعی شرکت در جمع خبرنگاران گفت: شاید بزرگترین ویژگی فعالیت شرکت درمان محوری است یعنی سعی نکردیم برای مشکلات مردم خوزستان مسکن بدهیم ما سعی کردیم کارهای بنیادی را انجام دهیم که مشکل را به طور کامل برای مردم رفع کنیم. به طور مثال ما ورزشگاهی را در خوزستان افتتاح کردیم که در کشور بی‌نظیر است و از نظر امکانات مجهزترین ورزشگاه در ایران است.

در بعد فرهنگی و ورزشی چه سلامت چه قهرمانی و در بعد کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی در ابعاد امنیتی برای کشور فعال بوده و این باشگاه در استان خوزستان نقش بسزایی دارد.

این ورزشگاه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب در تمام رده‌های سنی تعداد زیادی از مردم را در خود جای داده و آنها در حال ورزش هستند همچنین در بحث اشتغال زایی نیز این باشگاه اثر بسیار مثبتی داشته است.

وی ادامه داد: ما حتی در اهواز برای رفع معضلات ترافیکی شهر پل ساخته‌ایم و در روستای کم برخوردار قلع کنعان کلینیک دو طبقه‌ای هر طبقه ۷۵۰ متر با تجهیزات کامل پزشکی ساخته‌ایم.

همچنین از اسفند ماه ۱۴۰۱ اصلاح جاده‌ای که در بین بومی‌ها به نام جاده مرگ در منطقه کانتکس معروف بود عملیات بهسازی را شروع کردیم و تا امروز ۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌ایم ما سعی کردیم کارهای مقطعی و گذرا انجام نشود و بیشتر مشکلات را رفع کنیم.

مخبر دزفولی افزود: در زمینه محیط زیست نیز باید بگویم در دو سال اخیر ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های زیست محیطی در جهت توسعه فناوری سبز، کاهش غبار، پساب و باز چرخانی آن هزینه کرده‌ایم. و در دو سال آینده پروژه‌هایی نیز تعریف شده و قرار است حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شود. باید تاکید کنم همه صنایع با معضلاتی در محیط زیست مواجه هستند و فولاد خوزستان نیز دچار این موارد می‌باشد چون حدود ۴۰ سال از افتتاح آن گذشته و چالش‌های مهمی از جمله به روز نبودن تکنولوژی را دارد. از این رو کارخانه‌هایی که جدیداً راه‌اندازی می‌شود اگر با مشکلات تحریم مواجه نباشد حتماً کارخانجاتی که فعال می‌شوند تجهیزات آن سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. و ما مجبوریم این هزینه‌ها را در محیط زیست انجام دهیم به خاطر اینکه تبعات نو نبودن تجهیزات را جبران کنیم.
قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: موضوع بعدی شرایط نامناسب محیطی در استان خوزستان است که وضعیت گرد و غبار و ریزگردها که از کشورهای همسایه به سمت ما می‌آید یا آتش‌سوزی‌هایی که در بخش‌های عراقی هورالعظیم ایجاد می‌شود تبعاتی در کل استان از جمله شرکت فولاد خوزستان دارد.

مسئله مهم این است که پروژه‌های زیست محیطی را همراه با عملیات بهره‌برداری و توسعه باید انجام دهیم و مجبوریم به خاطر اشتغال زایی پایدار و گردش مالی اقتصاد و بهره‌وری طرح‌های توسعه را اینگونه جلو ببریم.

نکته بعدی عدم رعایت حریم شهری است که چالش‌های اغلب مجموعه‌های صنعتی دارای قدمت بوده و همه آنها با این چالش مواجه هستند.

هم‌اینک در ۲۰۰ متری شرکت خانه‌سازی شده است و شهرها ما را محاصره کرده و این موضوع حتی جلوی توسعه را گرفته و هم جمعیت پیرامونی ما تحت تاثیر وضعیت زیست محیطی و آلایندگی ما قرار دارند.

البته باید به موضوع بحث تحریم‌ها نیز توجه کرد ما در نوسازی تجهیزات آن را تدوین کرده‌ایم الان برای اجرا نیاز به تجهیزات نو داریم و برای ورود آن تحریم هستیم و به روش‌های مختلف رایزنی می‌کنیم که نوسازی تجهیزات را جلو ببریم.

مخبر دزفولی به یکی از پروژه‌های مهم اشاره کرد و گفت: یکی از ابر پروژه‌های زیست محیطی را که در شرکت آغاز کرده این و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سطح کشور هیچ شرکتی تاکنون وارد این گونه پروژه‌ها نشده است و در خاورمیانه فقط یک شرکت با ابعاد یک ششم آن مدل کار ما را انجام می‌دهد، همچنین در دنیا فقط سه کشور این پروژه را اجرا کردند و نام این پروژه توری باد است که محوطه حدود ۴۰ هکتار محل دپوی مواد بوده است به طور کامل پوشش می‌دهد یعنی به طور کامل محوطه را که باعث برخاستن غبار در شرکت می‌شود را در بر می‌گیرد.

ارتفاع این توری ۲۸ متر است و دو نقش دارد اول اینکه در ارتفاعات بالا باعث باد شکنی می‌شود در قسمت پایین هم با شکن است و هم جلوگیری از انتشار غبار می‌کند که پیش از ۸۵ درصد بازدهی دارد تا الان برای این پروژه نصب، راه‌اندازی و نگهداری ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم با افتتاح آن بخش زیادی از مشکلات داخلی شرکت و محیط پیرامون شرکت رفع شود.

http://tejaratava.ir/?p=107397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.