• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
مهندس امین ابراهیمی خبر داد:

افزایش تولید فولاد خوزستان در گام چهارم توسعه به ۶ میلیون تن/ سهم بازار فولاد خوزستان از ۱۰ درصد در سال ۱۴۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت

  • کد خبر : 107380
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
افزایش تولید فولاد خوزستان در گام چهارم توسعه به ۶ میلیون تن/ سهم بازار فولاد خوزستان از ۱۰ درصد در سال ۱۴۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت
مهندس امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: ظرفیت تولید فولاد خوزستان در حال حاضر ۴ میلیون تن بوده و سهم بازار 10 درصدی را دارد و در گام چهارم توسعه این شرکت با راه اندازی فولاد شادگان به ظرفیت ۶ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و قرار است در سال ۱۴۱۰ به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسد، که معادل ۲۵ درصد از بازار کل کشور خواهد بود.

به گزارش تجارت آوا، در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی “ایران متافو” غرفه شرکت فولاد خوزستان مهندس امین ابراهیمی مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت با افتخار به عنوان دومین تولید کننده فولاد در کشور، مسئولیت تأمین حدود ۱۰ درصد از تولید کل کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: فولاد خوزستان با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، به یکی از مهمترین مراکز تولید فولاد در ایران تبدیل شده و نقش بارزی در تأمین نیازهای بازار داخلی دارد.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به گام چهارم توسعه این شرکت اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید فولاد خوزستان در حال حاضر به میزان ۴ میلیون تن است و با راه اندازی فولاد شادگان این ظرفیت به ۶ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد،این نشان از پیشرفت و توسعه این واحد صنعتی است.

ابراهیمی در خصوص فاز اول فولاد شادگان گفت: فاز اول با تولید ۸۰۰ هزار تن آغاز شده و امیدواریم تا دی ماه امسال اولین ذوب در این واحد صورت بگیرد. در گام بعدی نیز این ظرفیت به ۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: “برنامه توسعه‌ای برای گام چهارم فولاد خوزستان در نظر گرفته شده است که قرار است و در سال ۱۴۱۰، به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسد، که معادل ۲۵ درصد از بازار کل کشور خواهد بود. همچنین در گام چهارم توسعه قرار است به ظرفیت ۶میلیون تن تا ۱۴۰۴برسیم و بعد از آن تا ۱۴۱۰هم به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسیم.

وی در ادامه گفت :شرکت فولاد خوزستان با افتخار اعلام کرد که تاکنون ۳۲۵ پروژه توسعه‌ای با ارزش ۴۰ همت را در حوزه‌های مختلف اجرا کرده است. این پروژه‌ها به طور گسترده در حوزه‌های بالا دست و پایین دست فعالیت می‌کنند و به منظور تکمیل زنجیره تولید و بهبود زیرساخت‌ها طراحی شده‌اند.

وی در ادامه  خاطر نشان کرد: گام چهارم توسعه مهمترین پروژه ای که در گام چهارم توسعه تعریف شده پروژه زمزم ۳است که یک ابرپروژه در سطح خود است.

مدیرعامل فولاد خوزستان همچنین گفت: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی و در المان های پروژه توسط دانش بنیان ها انجام شده، این پروژه تبدیل به یک سوپر مگا مدول شده و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت. 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد که با توجه به تغییرات اخیر در تکنولوژی و المان‌های پروژه، پروژه تولید آهن اسفنجی این شرکت به یک سوپر مگا مدول تبدیل شده است. این تحول باعث افزایش ظرفیت تولید به مقدار قابل توجهی گردیده و شرکت قادر به تولید حداکثر ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود.

وی افزود: مجموعه فولاد خوزستان با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو، پروژه جدیدی را در زمینی به مساحت حدود ۲۱ هکتار راه‌اندازی کرده است. این پروژه که در زمینه تولید اسفنج فولادی فعالیت می‌کند، به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این درحالی است که با راه اندازی این پروژه مجموعه فولاد خوزستان سالانه مازاد یک میلیون تن اسفنجی  را خواهد داشت.  

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد در گام چهارم توسعه در سال ۱۴۰۴ با وارد شدن فاز دوم شادگان در مدار آهن اسفنجی را در بازار عرضه خواهیم کرد .

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد: پروژه شادگان، به عنوان یکی از پروژه‌های اساسی و مهم شرکت، در دو بخش اسلب عریض و شمش فولادی در حال محقق شدن می‌باشد. امیدواریم با پیشرفت موفق این پروژه، اولین ذوب از بخش اسلب عریض را تا دی ماه سال ۱۴۰۲ از مجموعه شادگان دریافت نماییم. همچنین، برنامه ریزی شده است که تا پایان همان سال، شمش فولادی نیز از این مجموعه تولید در دسترس بازار قرار گیرد.

http://tejaratava.ir/?p=107380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.