• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

کاهش یک درجه دمای محیط ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی گاز

  • کد خبر : 10699
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کاهش یک درجه دمای محیط ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی گاز

تهران – تجارت آوا – مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: کاهش یک درجه ای دمای محیط کار و منزل ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، “محمدحسن متولی زاده” روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور در جمع خبرنگاران افزود: صرفه جویی این میزان گاز مشکل تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها را برطرف خواهد کرد.

وی توضیح داد: مردم می توانند بدون آنکه از رفاه خود کم کنند و با اعمال روش های ساده به مدیریت مصرف برق کمک کنند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: خاموش کردن روشنایی های غیرضرور و لامپ های بدون مصرف تا ۱۰ درصد در مصرف صرفه جویی به همراه دارد که این میزان کمک بزرگی به صنعت برق است.

متولی زاده گفت: روزهایی که هوا به شدت سرد می شود، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به میزان چشمگیری افزوده می شود.

وی اضافه کرد: مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی محدودیت هایی در تامین گاز نیروگاه ها ایجاد کرده که ناگزیر به مصرف سوخت مایع شده اند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان ساخت: امسال تلاش شدبا هدف تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم در این شرایط حساس کرونایی که نیاز به برق اهمیت بیشتری پیدا کرده و نیز جلوگیری از آلودگی هوا با شرکت گاز اقدام هایی انجام شود.

متولی زاده افزود: نخستین اقدام افزایش بازدهی نیروگاه هاست به این معنا که با همان سوخت دریافتی برق بیشتری تولید شود.

وی اقدام بعدی را تعدیل روشنایی معابر، بزرگ راه ها، میادین و اتوبان ها برشمرد و گفت: اجرای این روش یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی به همراه داشت.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: کاهش مصرف در ادارهها گام بعدی است که تلاش شد با همکاری استانداری های سراسر کشور اداره ها برای کاهش مصرف اقدام کنند.

متولی زاده افزود: همکاری صنایع بزرگ در کاهش مصرف گاز و برق اقدام دیگری است که شروع شده و امید است این همکاری کاهش چشمگیری در مصرف گاز و برق ایجاد کند که از دیگر نتایج ان کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور امروز در محل شرکت توانیر  برگزار شد.

http://tejaratava.ir/?p=10699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.