• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

افزایش رقابت و کاهش هزینه ها، دستاورد فناوری ابری و هوش مصنوعی

  • کد خبر : 106920
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
افزایش رقابت و کاهش هزینه ها، دستاورد فناوری ابری و هوش مصنوعی
افزایش رقابت و کاهش هزینه ها، دستاورد فناوری ابری و هوش مصنوعی

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و مالی، عباس معمار نژاد عصر سه شنبه در نشست تخصصی بازآفرینی کسب و کار در بانکداری هوشمند اظهار داشت: فناوری های نوین ابزاری برای هدایت کسب و کارها به سوی ارزش آفرینی هستند. در بانکداری هوشمند تجربه جهانی نشان می دهد فناوری ها سبب بهبود عملکرد این حوزه و رفع نیازهای افراد می شود.
وی با بیان آنکه امروز باید از انقلاب پنجم صنعتی صحبت کنیم که مهمترین ویژگی های آن «انسان محوری»، «پایداری» و« تاب آوری» است، تاکید کرد: در این انقلاب انسان محور، فرایندها و فناوری در خدمت انسان است؛ اگرچه اقتصاد چرخشی نیز مستلزم پایداری است.
وی تاکید کرد که بانکداری هوشمند با برخورداری از ویژگی تاب آوری، کسب و کارها را در مقابل تنش ها و شوک ها محافظت می کند.

معمار نژاد در ادامه به دو نکته «تمرکز بر د اده ها» و «مشارکت بین اجزای اکوسیستم بانکی» اشاره کرد و گفت: ارزش آفرینی بیشتر در صنعت بانکی و مالی مستلزم تمرکز بر دو نکته یادشده است.

وی درباره نقش سیستم بانکی در موقعیت های بحرانی نیز افزود: در دوران کرونا میزان تراکنش ها به ۹۹ درصد رسید و بانک مجموعه ای از خدمات مانند انتقال سررسید، تامین نقدینگی، ارائه خدمات و پردازش داده ها را برعهده داشت که تحقق این امور بدون ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و اطلاعات مقدور نبود.

http://tejaratava.ir/?p=106920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.