• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

افتتاح حساب یورویی در عراق برای ذخیره طلب‌های ایران

  • کد خبر : 10442
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
افتتاح حساب یورویی در عراق برای ذخیره طلب‌های ایران

تهران- تجارت آوا- وزیر نیرو گفت: توافق جدیدی که در عراق انجام و در روزهای آینده اجرا خواهد شد ایجاد یک حساب یورویی برای ذخیره طلب شرکت‌های ملی گاز و توانیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بدهی‌های اخیر و گذشته عراق به کشورمان با تبدیل شدن به یورو در این حساب ذخیره خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب و با افتتاح این حساب با مشکلات کمتری ناشی از تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه می‌توان این مبالغ را برای نیازهای ضروری از جلمه در بخش مواد مورد نیاز دارویی و کالاهای اساسی صرف کرد.

عضو هیات دولت خاطرنشان کرد: همچنین از این محل می توان برای پرداخت بدهی بخش خصوصی و شرکت های ایرانی اقدام کرد.

اردکانیان از تشکیل کمیته ای در این باره خبر داد و گفت: به عنوان مسوول ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور به طور روزانه بر اینکار نظارت خواهم کرد تا به نتایج خوبی برسد.

وزیر نیرو ادامه داد: روز گذشته (سه شنبه) در راس هیاتی مرکب از نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نفت و نیرو، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه برای پیگیری مسایل مربوط به توسعه روابط اقتصادی به عراق رفتیم.

وی گفت: در این سفر دیدار و گفت و گو هایی با وزرای برق، تجارت و نیرو و همچنین رییسان بانک های مرکزی و بانک تجارت عراق و نیز نخست وزیر عراق انجام شد.

این خبر تکمیل می شود…

http://tejaratava.ir/?p=10442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.