• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
مجید عشقی:

افزایش سرمایه شرکت‌ها و عرضه اوراق در سال جاری به ۷۵۰همت خواهد رسید

  • کد خبر : 102359
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
افزایش سرمایه شرکت‌ها و عرضه اوراق در سال جاری به ۷۵۰همت خواهد رسید
رئیس سازمان بورس گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت‌ها و عرضه اوراق در سال جاری به ۷۵۰همت خواهد رسید که یک رکورد مناسب ارزیابی می‌شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی در نشست خبری با اصحاب رسانه در واکنش به سوالی در خصوص ریزش ۵۰ هزار واحدی بازار بورس در روز جاری پیرو تحولات سیاسی در خاورمیانه و فلسطین گفت:تحولات سیاسی طبیعتاً اثرگذار است اما صف فروش چندانی نداریم. در این مواقع خود حقوقی‌ها دست به کار میشوند و این پنیک موقتی است. توصیه میکنم سهامداران عجله نکنند. قطعا این شرایط ادامه نخواهد داشت و حقوقی‌ها خرید خود را انجام میدهند و نیازی به تعطیلی بورس هم نیست و با یک شرایط موقت رو به رو هستیم.

وی افزود: برنامه افزایش سرمایه شرکت‌ها و عرضه اوراق در سال جاری به ۷۵۰همت خواهد رسید که یک رکورد مناسب ارزیابی میشود.

سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد حدود ۳۰ درصد است

عشقی با اشاره به اینکه بحث سهم ۱۵ درصدی بازار سرمایه در تامین مالی را به چالش میکشم، گفت: بعضاً به غلط این طور عنوان میشود که اگر کل تامین مالی یک ساله اخیر در اقتصاد حدود ۵ هزار همت باشد ۷۰۰همت از طریق بورس و مابقی توسط بانک‌ها تامین مالی شده است البته این مقایسه درستی نیست.

وی افزود: برآورد ما این است که۳۰درصد تامین مالی اقتصاد توسط بازار سرمایه انجام میشود؛ چراکه تامین مالی در بورس از طریق عرضه اوراق مشارکت یا افزایش سرمایه به روش آورده نقدی و…. از جنس «فرش مانی» است. اما بخش مهمی از تامین مالی بانک‌ها مربوط به استمهال تسهیلات قبلی است و عملا پول جدیدی وارد شرکت‌ها نمیشود.

عشقی اظهار کرد: اگر این موضوع لحاظ شود و سهم پرداخت تسهیلات برای استمهال وام‌های قبلی کسر شود، عملا مشخص می‌شود که سهم تامین مالی بازار سرمایه در اقتصاد حدود ۳۰درصد است.

http://tejaratava.ir/?p=102359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.