• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی: با معدن هیرد شاهد تحولی شگرف در استان خواهیم بود

  • کد خبر : 102286
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی: با معدن هیرد شاهد تحولی شگرف در استان خواهیم بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از طرح توسعه کارخانه فرآوری طلای هیرد بازدید کرد و این طرح را آغاز تحولی شگرف در صنعت طلا در استان خراسان جنوبی خواند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در بازدید از طرح توسعه کارخانه فرآوری طلای هیرد اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه کارخانه فرآوری طلای هیرد حجم سرمایه گذاری در این منطقه به حدود یک هزار میلیارد تومان می‌رسد که این حجم از سرمایه گذاری و  فعالیت‌های انجام شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین شرکت آبادراهان پارس به عنوان سرمایه گذار این طرح جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

اشرفی با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم که تحولی شگرف در صنعت طلا در استان خواهد  بود، بیان داشت: معدن طلای هیرد یکی از معادن بزرگ و ناب استان است که توقع و انتظار داریم با حضور این مجموعه به اتفاق سایر معادن طلای استان، شهرک تخصصی طلا در منطقه ایجاد کرده و به دنبال آن شاهد ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره تولید طلا در استان باشیم.

وی با اشاره دغدغه‌های سرمایه گذار در حوزه مشکلات زیرساختی، افزود: به طور حتم در کارگروه اقتصادی ذیل شورای برنامه ریزی و هم در ستاد تسهیل استان به صورت جدی حامی و پشتیبان سرمایه گذار برای رفع این مشکلات هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذار نبود زیرساخت برق در منطقه است، تاکید کرد: در حال حاضر برق این مجموعه از طریق دیزل ژنراتور تأمین می‌شود که علاوه بر آلودگی صوتی متحمل هزینه‌های بالا برای تعمیرات و نگهداری است و یکی از مباحث اصلی برای پیگیری، تأمین برق پایدار برای این مجموعه عنوان شده است.

اشرفی اضافه کرد: در حال حاضر پست ۱۳۲ برق نهبندان در حال اجرا است که پیگیر هستیم تا از طریق اجرای این پروژه، گره اساسی این کارخانه را در حوزه برق رفع کنیم.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب این طرح، عنوان داشت: در زمینه تامین آب این طرح نیز خط انتقال آب به مجموعه معادن هیرد توسط شرکت تهیه و تولید اجرا شده است که به دنبال تأمین منابع پایدار برای این خط هستیم و انتقال پساب فاضلاب بیرجند یکی از گزینه‌های مدنظر در این موضوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: به سرمایه گذار حمایت و دلگرمی می‌دهیم که مجموعه استان و شورای اقتصادی استان کاملا حامی آنهاست و اجازه نمی‌دهیم این مجموعه‌ها به دلیل مشکلات ناشی از نبود زیرساخت تعطیل شود و این موضوع یکی از خطوط قرمز ما خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=102286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.