• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

برگزاری دومین نمایشگاه ایران ایتکس در دانشگاه صنعتی شریف

  • کد خبر : 102082
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
برگزاری دومین نمایشگاه ایران ایتکس در دانشگاه صنعتی شریف
مدیر نمایشگاه ایران آیتکس: برگزار کنندگان این نمایشگاه تمام سعی خود را می‌کنند تا با جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های نوپا ودیگر کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات فرصتی هرچند کوچک را برای نخبگان فراهم کنند تا شاید شاهد تقاضای کمتری برای مهاجرت باشیم اما متاسفانه بیش از نیمی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و دیگر نخبگان دانشگاهی مهاجرت را به ماندن ترجیح می‌دهند.

علی روزی‌طلب مدیر نمایشگاه در نخستین روز برگزاری از نمایشگاه ایران آیتکس در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این نمایشگاه را عرضه فناوری‌های نوین و دستاوردهای جدید و یافتن فرصتی مناسب برای تحلیل و شناخت بازار هم عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای یافتن بازارهای جدید برای شرکت کنندگان در نمایشگاه و ارتقا برند آنها باشد. چرا که   ابه شدت معتقدیم آیتکس می‌تواند ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه را نیز فراهم کند و در زمینه تسهیل فرآیند جذب و استخدام نقشی اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های کوچک‌تر و یا استارت‌آپ‌هایی که به دنبال سرمایه هستند، هم از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است، تصریح کرد: به طور کلی نمایشگاه ایران آیتکس برای دانشجویان، فریلنسرها که به صورت دورکار و یا به صورت شخصی به انجام پروژه های مختلف مشغول اند، یک بنگاه کاریابی محسوب می شود که می توان از طریق آن با کارفرمایان جدید برای انجام پروژه های جدید و بیشتر وارد مذاکره شد.

وی افزود:  آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها ، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ، فراهم شدن بستری برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌ها و… از دیگر رویکردهای مهم این نمایشگاه است.

روزی طلب از حضور در کارگاه‌های آموزشی  در طول نمایشگاه به صورت رایگان  خبر داد و گفت: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه های آموزشی، سخنرانی افراد برجسته و مدیران موفق و پنل چالشی استاراتاپ ها برگزار می شود که فرصت مناسبی برای تبادل نظرات و پیشنهادات برای شرکت کنندگان است.

وی افزود:  از آنجا که کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات امروزه به طور چشم گیری گسترش پیدا کرده و استارتاپ های بسیاری در این زمینه ها در حال فعالیت هستند، این نمایشگاه می تواند به عنوان یک بستر عالی جهت رشد چنین کسب و کارهایی در نظر گرفته شود همچنین با توجه به حضور شرکت های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات می توان به جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بیان امیدوار بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار “طلایه داران خبر” در خصوص اینکه آیا  گزارشی از نخستین دوره برگزاری نمایشگاه ایران آیتکس دارید؟ گفت: نخستین دوره نمایشگاه ایران آیتکس در سال  99 و در اوج اپیدمی کرونا به صورت مجازی برگزار شد و می توان اذعان داشت که نخستین نمایشگاهی بود که به صورت ۱۰۰ درصد مجازی برگزار شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در پایان نمایشگاه با توجه به اطلاعات ثبت شده ۲۰۰۰ بازدید کننده به شرکتها برای استخدام معرفی شد.  

 وی یادآور شد: نمایشگاه ایران آیتکس  نخستین نمایشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور است که به طور هم زمان به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود به طوریکه علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۲۰ مهر الی ۳۰ مهر ماه سال جاری به صورت مجازی از دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس بازدید کنند.

آزاد معروفی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با ابراز تاسف بسیار از مهاجرت نخبگان گفت: نمایشگاه ایران آیتکس گوشه ای از  موفقیت‌های حوزه کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات کشوررا به تصویر می‌کشد که حس خوبی را به بازدیدکننده و مسوولان منتقل می‌کند اما در کنار این حس خوب  ناراحتی عمیقی وجودمان را در برمی‌گیرد و آن  مهاجرت نخبگان است. مهاجرتی که  مثل یک زخم ریشه‌ای ما را در تمام حوزه‌ها تضعیف می‌کند.

گفتنی است  دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس ( کسب وکار های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات ) از  تاریخ ۱۶ الی ۱۸ مهر ماه سال جاری و در محل دانشگاه صنعتی شریف با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف “”Sharif  ICT Group و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال برگزاری است.

http://tejaratava.ir/?p=102082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.