• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
دکتر علی ابراهیمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب خبر داد:

رونمایی از دستگاه دانش بنیان اکسیژن ساز خانگی پرانا

  • کد خبر : 100565
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
رونمایی از دستگاه دانش بنیان اکسیژن ساز خانگی پرانا
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب گفت: دستگاه جدید اکسیژن ساز خانگی پرنا که امروز رونمایی می شود نسبت به نمونه قبلی 20 درصد توان بیشتر داشته و 6 لیتر بر دقیقه تولید اکسیژن می کند درحالی که مصرف برق آن افزایش نداشته و همچنین دارای ابعاد کوچکتر بوده و میزان صدای کمتری نیز دارد.

علیرضا ملاحتی – به گزارش تجارت آوا، دکتر علی ابراهیمی مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دانش بنیان نفس یار طب در نشست خبری رونمایی از دستگاه دانش بنیان اکسیژن ساز خانگی پرانا با معرفی شرکت و تاریخچه تشکیل آن گفت: شرکت دانش بنیان نفس یار طب از سال ۱۳۹۳ مجری طرح کلان ملی طراحی ساخت دستگاه اکسیژن ساز در کشور شد. محصولی که به خاطر ارزبر بودن و تحریم بودن، وزارت بهداشت را دچار مشکل کرده بود. و این وزارتخانه برای تامین آن اعلام عمومی نموده بود. شرکت نفس یار طب به عنوان مجری این طرح کار را آغاز کرد و بعد از دو سال کار تحقیقاتی به صورت واقعی، علمی و عملیاتی توانست این محصول را تولید نماید.

دکتر علی ابراهیمی ادامه داد: تکنولوژی اکسیژن ساز پایه یک سری از محصولات است و این شرکت تا امروز توانسته ۹ محصول دانش بنیان با تنوع اکسیژن سازی ۵ لیتر بر دقیقه و ۱۰ لیتر بر دقیقه و اکسیژن سازهای آمبولانسی، میان رده، بیمارستانی و سیستم‌های آنالیزور که سنسورهای اکسیژن هستند را تولید نماید. تکنولوژی این محصول در دنیا نزد ۵ شرکت است که ما یکی از آن ۵ شرکت هستیم و تکنولوژی تولید سنسور اکسیژن را در دنیا داریم و همچنین سیستم‌های مانیتورینگ و هوشمندسازی گازهای تنفسی را نیز راه اندازی کرده ایم و از طرفی خط تولید کمپرسورهای صنعتی بسیار با کیفیت و استاندارد با بهره‌وری را نیز راه اندازی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفس یار طب گفت: ما به صورت واقعی زنجیره طراحی، امکان‌سازی و ساخت صفر تا صد را در شرکت داریم. در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه شرکت شامل ۱۵ نفر است و کارهای مطالعاتی و طراحی را انجام می‌دهند و  چرخه ساخت و تولید را در داخل شرکت با این موضوع فراهم کرده‌ایم. ما طراحی‌های نیازسنجی بازار، طراحی‌های مکانیک، صنعتی، برق و الکترونیک و پزشکی را داخل مجموعه داریم.

وی درخصوص وسعت کارخانه های شرکت گفت: در حال حاضر کارخانه ای با زیرساخت ۱۵۰۰ متر در شهرستان کار طراحی و ساخت قطعات مکانیکی فلزی و قالبسازی را انجام می‌دهد که تا امروز نزدیک به ۱۰۰ ست قالب تزریق پلاستیک و دایکست در این مجموعه ساخته شده است. همچنین یک مجموعه ای در تهران داریم به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع که تجهیزات خانگی را تولید می‌کند و علاوه بر آن مجموعه دیگری با زیرساخت ۶۰۰۰ متر مربع داریم که تجهیزات بیمارستانی تولید می‌کند و در مجموع در سه شهرک صنعتی مستقر هستند.

ابراهیمی در مورد چشم انداز شرکت گفت: چشم انداز شرکت نفس یار طب در بازه ۵ ساله آینده قرار است برترین شرکت در خاورمیانه در حوزه تامین تجهیزات پزشکی هوشمند درمان در منزل باشد. در واقع ما با اکسیژن ساز خانگی به عنوان یک محصول درمان در منزل شروع کردیم و امروز توانستیم نسل دوم آن را تولید کنیم. و پس از آن در حال گرفتن مجوز ساکشن خانگی هستیم که البته تولید آن به اتمام رسیده و آماده عرضه به بازار می‌باشد. از طرفی بعد از آن کل سبد تنفسی را خواهیم داشت که هر ۶ ماه یک بار در شهرستان‌ها رونمایی خواهیم کرد. همچنین دستگاه نگولایزر هم در حال طراحی و ساخت است. و در مجموع سبد محصول ما بالغ بر ۳۰ نوع محصول خانگی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به دوران کرونا ونقش این شرکت در آن دوران گفت: ما با اراِیه تجهیزات تنفسی توانستیم در دوران کرونا سهم کوچکی از تامین نیاز هموطنان داشته باشیم. چندی پیش محاسبه‌ای را انجام دادیم که جالب توجه است، مجموع دستگاه‌های تنفسی که تا به امروز ارائه کردیم نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه می‌باشد و با ارتباطی که با مشتریان گرفته شد و محاسبه آن تا به امروز نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفس سهم ما و هدیه ما به هموطنان عزیزمان بوده است و نگاه کردن به این نفس‌ها حس رضایت درونی برای ما دارد. همچنین در دوران کرونا بنیاد شهید که نیاز به تامین و خدمات پس از فروش دستگاه خارجی داشت نیاز خود را این شرکت تامین نمود و حتی هلال احمر، بنیاد رضوی و بنیاد علوی را نیز تامین دستگاه کرده‌ایم. در اینجا باید تاکید کنم دستگاه خارجی که بعضاً از کیفیت مناسبی نیز برخوردار نیستند مشکل خدمات پس از فروش و پشتیبانی و قطعات دارند اما ما با نمایندگی‌های فعال فروش و خدمات پس از فروش که داریم متعهد هستیم در تامین قطعات و پشتیبانی حداقل برای ۱۰ سال این کار را انجام دهیم و این خود نعمتی بزرگ برای هموطنان عزیزمان می‌باشد. لازم به ذکر است حتی در دوران کرونا صلیب سرخ جهانی می‌خواست تجهیزات تنفسی به ایران ارائه کند وقتی با خبر شد این شرکت با این توانایی در ایران وجود دارد نماینده خود را به شرکت فرستاد و از وجود این شرکت ابراز شگفتی کرد که این زیرساخت تولیدی در ایران وجود دارد و حتی از خود ایران دستگاه خریداری کرد و واسطه تامین برای کشورهای همسایه شد.

دکتر ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تجارت آوا در مورد فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی شرکت گفت: روزی که شرکت تاسیس شد بخشی از رسالت شرکت قطعاً مسئولیت اجتماعی بود از روز اول طرح و مدل نذر نفس که در واقع صدقه جاریه است شکل گرفت. در این طرح شرکت از یک طرف تامین دستگاه‌ها را انجام می دهد و طرف دیگر خیریه‌ها و حتی اطبا و عزیزانی هستند که دستگاه‌ها را خریده‌اند و شاید بعد از مدتی بیماران خود را از دست داده اند و آنها دستگاه‌ها را در این امور صرف می‌کنند. شرکت در طرح نذر نفس تعداد زیادی دستگاه را در اختیار کسانی قرار داده که بضاعت مالی ندارند. از طرفی هر مرکز خیریه که نیت به وقف دستگاه به صورت صدقه جاریه داشته باشد با بهای بسیار پایین‌تر و خدمات مادام العمر رایگان دستگاه‌ها را از شرکت خریداری می کند و آنها را به صورت امانی در اختیار عزیزانی که نیاز دارند قرار می دهد و بعد از پایان نیاز دستگاه به شرکت برگشته و اورهال سرویس می‌شود و دوباره آماده استفاده شده و در اختیار بیماران بعدی قرار می‌گیرد و این موضوع در قالب مسئولیت اجتماعی شرکت در حال اجرا می باشد که تا به امروز نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه در این قالب برای بیماران در حال چرخش است.

وی در پایان گفت: خدا را شکر امروز که کنار هم هستیم از زحمات کشیده شده پشوانه‌ای ارزشمند داریم و آینده روشنی پیش رو خواهیم داشت و در آینده سبد محصولات متنوع شرکت قرار است هر چند ماه یک بار رونمایی شود.

http://tejaratava.ir/?p=100565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.