• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

نقش مهم ایمیدرو در ایجاد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد

  • کد خبر : 76017
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
نقش مهم ایمیدرو در ایجاد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد
جمعی از خبرنگاران روز یکشنبه (۱۶ بهمن) از پروژه های در حال ساخت ، منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بازدید کردند.

به گزارش تجارت آوا، مهدی کرمی عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ابتدا به پروژه های دردست ساخت اشاره کرد و گفت : یکی از پروژه های در دست احداث آزادراه لامرد پارسیان است که قرار است شهر لامرد را به شهرستان پارسیان متصل کند.

کرمی در ادامه از بزرگترین طرح آب شیرین کن در دست احداث خبر داد و گفت :  پروژه آبرسانی قرار است از شهرستان پارسیان به لامرد انتقال پیدا کند و قرار است این خط لوله آب از دریا شیرین سازی و به دشت لامرد، دشت لارستان ، جهرم و شیراز … منتقل شود .  با احداث این پروژه خط انتقال آب حدود ۱۵ میلیون متر مکعب آب وارد دشت لامرد خواهد شد و قسمتی از نیازمندی های بخش منطقه ویژه اقتصادی لامرد را تامین کند .

وی در ادامه گفت: قرار است در منطقه ویژه اقتصادی لامرد سایت گمرکی مستقر شود . در حال حاضر ۵ سالن به مساحت ۳۵ متر مربع در حال احداث است .

عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد همچنین از پروژه خط لوله انتقال گاز در آینده نزدیک خبر داد و گفت :روزانه ۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز منطقه لامرد است این پروژه قرار است گاز را از این منطقه به پتروشیمی منتقل کند.

همچنین در ادامه محسن نیدانی مدیر روابط عمومی آلومینیوم جنوب ( سالکو ) گفت: در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ با ۵۱ دیگ ۷۰ هزار تن شمش آلومینیوم شرکت به بهره برداری رسید و در ۶ ماه بعد ۱۴۰۰ به ۲۵۸ دیگ یعنی ظرفیت نهایی آلومینیوم جنوب در فاز یک با تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم رکورد تولید را جابجا کرد . وی در ادامه گفت: مصرف برق شرکت سالکو چیزی حدود  ۵۲۰ مگاوات است معادل نصف مصرف شهر تهران و به اندازه کامل برق استان بوشهر است این دلیلی شد که سالکو نیروگاه مصرفی اختصاصی ۹۳۰ مگاواتی ترکیبی کلاس F که وظیفه اصلی این نیروگاه برق ثابت و پایدار آلومینیوم جنوب ( سالکو ) را تامین کند .

متاسفانه در ۴ سال گذشته فعالیت این نیروگاه متوقف شد و در تابستان سال ۱۴۰۱ به ناچار ۴۵ دیگ را از مدار تولید خارج شد و خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به این شرکت وارد شد .در حال حاضر یک نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی توسط شرکت فراب در حال احداث است که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

اشتغال در سالکو چیزی حدود ۲۳۰۰ نفر است که ۹۵ درصد از کارکنان این مجموعه بومی منطقه لامرد و شهر مهر هستند .

و در انتها مصطفی زائری مدیر روابط عمومی هلدینگ برق و انرژی غدیر به نیروگاه شهید معصومی اشاره کرد و گفت : با خروج شرکت های چینی به دلیل تحریم ، ۲ خط انتقال از ۳ نیروگاه توسط شرکت های داخلی راه اندازی و حدود ۵۲۰ مگاوات برق به آلومینیوم جنوب ( سالکو ) منتقل میکند .

http://tejaratava.ir/?p=76017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.