• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

قطعات ریلی تولید داخل، ثبت سفارش خارجی نمی‌شود

  • کد خبر : 16161
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
قطعات ریلی تولید داخل، ثبت سفارش خارجی نمی‌شود

تهران- تجارت آوا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت راه‌آهن در حمایت از تولید داخل و با راه‌اندازی سامانه جامع رونق و جهش تولید، بیش از چهار هزار قطعه که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده را در این سامانه بارگذاری کرده است و این قطعات ثبت سفارش خارجی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید رسولی» در هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات و خدمات وابسته و ششمین نمایشگاه پرواز و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، با تقدیر از تلاش خانواده بزرگ راه آهن در سال «جهش تولید» و  تحمل مشکلات ناشی از کرونا، گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تولید داخل، سامانه رونق و جهش تولید بیش از چهار هزار و ۶۰۰ قطعه‌ای که توسط صنعتگران، تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تاکنون از قطعات و تجهیزات ریلی ساخته شده را راه‌اندازی و بارگذاری کرد که هم‌اکنون اطلاعات کامل تولیدکننده و مشخصات کامل قطعات در اختیار عموم مصرف‌کنندگان و تقاضاکنندگان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی این سامانه را گام بزرگی در حمایت از تولیدات داخل اعلام کرد و افزود: از این پس ثبت سفارش خارجی برای تولید قطعات و تجهیزات ریلی نخواهیم داشت و با حمایت جدی از تولیدکنندگان در کنار آن‌ها برای توسعه تولیدات‌شان هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: در این سامانه نزدیک بهیک‌هزار و ۴۰۰ قطعه‌ای که هنوز وارداتی است با مشخصات کامل بارگذاری شد و هم اکنون از طریق شبکه اینترنت در اختیار عموم صنعتگران، شرکت‌های دانش بنیان و علاقمندان به تولید این قطعات قرار گرفته و بارها اعلام کردیم راه آهن از تولید داخل شدن این قطعات حمایت مادی و معنوی می‌کند؛ بنابراین برای جهاد خودکفایی ریلی فراخوان دادیم.

رسولی از داخلی‌سازی برخی از قطعات ریلی از سوی شرکت‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه به عنوان یکی از دستاوردهای این دوره از نمایشگاه یاد کرد و گفت: با تکیه بر توانمندی‌های داخل، سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ناوگان ریلی بین وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت راه‌آهن، وزارت صنعت و وزارت نفت در حال تدوین است که بخشی از آن آماده شده و قرار است در یک هفته با مسوولیت معاونان این سه مجموعه نهایی شود و به‌زودی به تصویب برسد.

وی تصریح‌کرد: امروز حمایت دولت و شرکت راه‌آهن برای خودکفایی در صنعت ریلی وجود دارد و این نویدی برای اهالی صنعت کشور، فعالان صنعت ریلی و صنعتگران و متخصصان است که درهای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به روی آنان باز است.

رسولی تاکید کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با اهالی صنعت گام بلندی برای استفاده حداکثری از صنعت ریلی کشور بردارد و این سرمایه گرانبهایی برای توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال در غرفه راه‌آهن، بخش مرکز جهادی پیشرفت، فهرست موضوعات اولویت‌دار را تعیین کرده است، توضیح‌داد: کارگروه‌های جهادی راه‌آهن، متشکل از استادان دانشگاه، بازنشستگان، اهالی صنعت، بخش غیردولتی و کارکنان و اهالی راه‌آهن در برخی از دستاوردها  ارائه شده است که از همه دعوت می‌کنیم تا در این جهاد شرکت کنند.

وی گفت: اثرات دستاوردهای چشمگیر راه‌آهن در اقتصاد ملی نمایان است و بیش از گذشته خواهد شد. 

این مقام مسوول با اعلام تشریک مساعی با شرکت‌های حمل ونقل ریلی و قدردانی از زحمات آن شرکت‌ها در ایام کرونا، اظهار داشت: امسال هر ماه شاهد افتتاح ناوگان جدید ساخته شده توسط تولیدکنندگان داخلی بودیم، امروز نیز در این مراسم یک دستگاه ریل باس را تحویل می‌دهیم.

رسولی همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت واگن داخلی با سفارش شرکت‌های حمل و نقل ریلی خبر داد و یادآور شد: ظرفیت حمل و نقل ریلی در بورس کالا عرضه می‌شود، با این کار شرایط به شکل هم‌زمان برای خریداران کالا فراهم می‌شود تا بلیت حمل و نقل آن را نیز خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته امروز (چهارشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن افتتاح شد.

http://tejaratava.ir/?p=16161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.