• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

آغاز به کار دومین نمایشگاه صنایع غذایی (فودکس) در شهرآفتاب

  • کد خبر : 45161
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
آغاز به کار دومین نمایشگاه صنایع غذایی (فودکس) در شهرآفتاب
دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع غذایی، فرآورده های کشاورزی و دامی، ماشین آلات، کالا و خدمات وابسته با نام (فودکس) در شهرآفتاب تهران امروز افتتاح شد و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت آوا، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور ، آیت الله مرعشی، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و جمعی از مقامات کشوری در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار شد.
در این نمایشگاه، عرضه کنندگان انواع غذاهای آماده و نیمه آماده، چاشنی ها و افزودنی ها، نوشیدنی های سرد و گرم، شرینی و شکلات، حبوبات، خشکبار، لبنیات، فرآورده تقطیری، دسر و پیش غذا، روغن‌های خوراکی، فرآورده‌کنندگان میوه و سبزیجات و فرآورده‌های پروتئینی حضور دارند.

در این مراسم آیت الله مرعشی با تبریک دهه مبارک فجر به مقام معظم رهبری، مردم و حضار گفت: موضوع اصلی شما مولدین و تولیدکنندگان هستید، اگر شما به کتب دینی دقت کنید نظرات دانشمندان جهان و ایران مخصوصاً حوزه علمیه قم و علما در خصوص تاکید بر کسب روزی حلال است.
اگر امروز ما بخواهیم روزی حلال پیدا کنیم شروع آن با کلمه خدا و بسم الله است، که این محصولات حلال تولید می‌شود.
وی با تأکید بر افزایش جمعیت جهان در آینده گفت: تولیدکنندگان مسئولیتشان سنگین تر خواهد شد و مسئولین نیز باید به این موضوع توجه کنند.
ما هر چیزی که تولید می‌کنیم باید به ریشه آن توجه کنیم که صحیح باشد. مثلا وام هایی که دریافت می شود می بایست در همانجا هزینه شود. و تولیدات حلال در کشور برکت پیدا کنند. چون ریشه حلال دارند.
خوشبختانه امروز خدا را شکر می‌کنیم که در کشور غنی هستیم. البته یک مقدار مشکلاتی در کشور وجود دارد و باید به واسطه مولدین از بین برود. دوستان قدر و منزلت کارشان را بدانند و انشالله همیشه موفق و موید باشند.
امروز یکی از افتخارات کشور کارهایی است که شهردار ها و شهرداریهای محترم انجام می‌دهند و زحماتی زیادی صورت می‌پذیرد و موجب عمران و آبادی شده که این خود یک نوع افتخار است.
ما علما نیز در قم برای شما دعا می کنیم که برکت افزایش یابد. مردم هم از خدا غافل نشوند که هرچه به خدا نزدیک شویم خدا نیز لطف و عنایت خواهد کرد.

در همین رابطه عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب یکی از مشکلات نمایشگاه های صنایع غذایی کشور را عدم توجه کافی به مقوله برندینگ دانست. و گفت: باید ابتدا به استانداردسازی فرایندهای تولید و عرضه و بهبود مستمر در کیفیت بپردازیم. و سپس با استفاده از تکنیکهای مختلف بازاریابی ایجاد برندهای برتر صنایع غذایی در منطقه را در دستورکار قرار دهیم. تا بتوانیم در فضای بین‌المللی نیز حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.نمایشگاه مکان مناسبی برای شناساندن و معرفی مزیتهای رقابتی محصولات این صنعت و تبدیل آن به برندهای معتبر است.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرآفتاب با بکارگیری زیرساخت های موجود بستری مناسب برای میزبانی نمایشگاه هایی با موضوعات مشابه است. از کلیه دست اندرکاران صنعت غذا دعوت کرد ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی فودکس ۲۰۲۲ با تحولات اخیر شهرآفتاب آشنا شوند.

در ابتدای این مراسم آقای علیرضا چیذری مدیرعامل موسسه برسام و مدیر برگزاری نمایشگاه فودکس نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از دوستان برای حمایت در حوزه‌های مختلف گفت: نمایشگاهی که در حال برگزاری آن هستیم شاید یکی از سخت ترین نمایشگاه بوده و اصناف مختلف تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و بار‌ها تاریخ آن تغییر کرده است. اما امروز خوشبختانه شاهد برگزاری آن هستیم، و امیدواریم تا روز جمعه بتوانیم در حوزه‌های تخصصی و عمومی انتظارات مخاطبین‌را تامین کنیم و نمایشگاه موفقی را داشته باشیم.
علیرضا چیذری اظهار کرد: این نمایشگاه علاوه بر معرفی فعالان حوزه های مختلف صنعت غذا، پذیرای شرکت‌هایی است که ماشین‌آلات مربوط را عرضه می‌کنند و یا در صنعت بسته بندی فعالیت دارند.
چیذری برگزاری همایش، کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ارزش صادرات در صنعت غذا و خشکبار پس از نفت بیشترین ارزآوری را برای کشور دارد.در خاتمه چیذری از حضور چندین هیئت تجاری داخلی و بین المللی و برگزاری نشست های تخصصی در نمایشگاه خبر داد.
فودکس ۲۰۲۲ از ۱۲ تا ۱۵ بهمن سال جاری با حضور و مشارکت ۶۲ شرکت پذیرای مخاطبین پرشمار صنعت غذا بویژه متخصصین گرامی خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=45161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.