به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، محمد صادقی پور رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت در این باره گفت: درپی خروج لوله های ۸/۷-۲ اینچ از محل آنها که به عنوان مانکی برد Gشناخته می شود، طرح ایمن سازی و ارتقا جایگاه دکلبان در دستور کارکمیته عالی ایمنی شرکت قرار گرفت.
وی افزود: در نشست فنی با حضور قائم مقام مدیرعامل و شماری از مدیران و مسئولان عملیاتی و پشتیبانی در مدیریت فنی و مهندسی مقرر گردید در خصوص طراحی و اجرای یک نمونه استاندارد و ایمن از محل مهار لوله های ۸/۷ – ۲ و ۸/۱ –۳ مانکی برد (MONKEY BOARD) برای دکل های حفاری اقدام گردد.
صادقی پور اظهار کرد: در جلسه کاری دیگر در اداره بازرسی فنی شرکت این مهم به عهده اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ واگذار و پس از بررسی های فنی و کارشناسی، برای نخستین بار در صنعت حفاری با ارائه طرحی ابتکاری، یک نمونه طراحی و ساخته ساخته شد.
رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت ملی حفاری ایران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح ابتکاری با این توضیح که این تجهیز با کمترین هزینه و بالاترین ضریب ایمنی بر روی دکل حفاری ۵۳ فتح نصب و مورد استفاده قرار گرفته است ، گفت: هم اکنون مشابه دیگر این تجهیز برای دستگاه حفاری ۲۵ فتح نیز ساخته و آماده نصب روی دکل می باشد و این طرح در سایر دکل های ملکی شرکت اجرایی خواهد شد.