به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی که امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، سعید پورزادی با بیان اینکه روابط عمومی ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مجموعه سازمان می توانند با ارائه برنامه های درست نقش آفرینی کنند گفت: ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان مهمترین وظیفه ای است که روابط عمومی ها بر عهده دارند.
پورزادی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان کرد: دقت در انتصاب افراد متخصص، با تجربه، مبتکر و دلسوز همچنین استفاده از بهترین نیرو ها، امکانات و برنامه ریزی، به کارگیری کارشناسان زبده و متخصص، تولید محتوای خبری صحیح، برقراری ارتباط منظم با خبرنگاران، سرعت عمل و قدرت پاسخگویی و شناخت منشا خبرها موضوعاتی است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: برای عملیاتی شدن این موضوع می توان از ظرفیت دانشگاه های موجود در مناطق آزاد برای برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا سطح سواد رسانه ای استفاد کرد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، تاکید کرد: روابط عمومی به عنوان یک مشاور عالی و بازوی اصلی باید در کنار مدیرعامل سازمان باشد تا روابط سازنده ای با سرمایه گذاران ایجاد کند، بنابراین توجه بر لزوم ارتقا جایگاه روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سعیدپورزادی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد روابط عمومی در تولید و انعکاس اخبار تولیدی در سطح گسترده و برخورداری از ضریب تاثیر گذاری آن در میان اقشار مختلف جامعه، گفت: انتشار اخبار صحیح و به موقع موجب بهتر دیده شدن تلاش و همکاری بین بخشی تمام حوزه های سازمان های مناطق آزاد می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: باید تجربیات را به برنامه های آموزشی تبدیل و با استفاده از فرایندهای صحیح، یکپارچگی را در روابط عمومی های مناطق آزاد ایجاد کنیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری” مهار تورم و رشد تولید” نام گذاری شده است افزود: با توجه با شرایط سخت اقتصادی، روابط عمومی ها باید در تثبیت و تبلیغ این شعار تلاش کنند تا در اذهان عمومی نهادینه شود.
سعید پورزادی خاطر نشان کرد: مجموعه روابط عمومی ها در سازمان ها برای ایفای هرچه بهتر نقش خود، بر اساس اسناد بالادستی به صورت یکپارچه و با محوریت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور باید در راستای تحقق شعار سال و جهاد تبیین تلاش کنند.
پورزادی، گفت: نقش روابط عمومی در این دوره به دور از هر گونه حاشیه به نحو شایسته ایفا شده و یکی از موفقیت های روابط عمومی، در ۴ ماه گذشته ایجاد اعتماد اجتماعی در مباحث و اتفاقات مختلف بود.
وی در پایان افزود: نگاه تبلیغاتی و یک طرفه به روابط عمومی نداشته باشیم، چراکه روابط عمومی یک فرایند است که قدرت سازش، مذاکره، تعامل بین اصناف، سرمایه گذار و نیروهای انسانی به ویژه در مناطق آزاد را دارد و مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است.
محمد حسین شفیق مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست گفت: ما درگیر جنگ های رسانه ای هستیم بنابراین همیشه باید در حال آموزش دیدن باشیم و دانش خود را به روز کنیم.
وی اشاره داشت: باید در زمینه تولید محتوا و تبلیغات با بهره گیری از متخصصان عملیاتی، انتشار به موقع و صحیح اخبار و موضوعات تبلیغاتی فضای رسانه ای را مدیریت کنیم.
شفیق همچنین بر تولید اخبار مثبت و امید آفرین و تاثیر آن بر جامعه هدف تاکید کرد و گفت: روابط عمومی و صدا و سیما در مناطق آزاد از ظرفیت های خو ب رسانه ای در این زمینه برخوردارند.
محمد حسین شفیق در پایان خواستار برگزاری جلسات مستمر ماهانه و ارائه گزارش عملکرد مطبوعات همچنین دعوت از رسانه های همکار با سازمان ها برای ارائه راه کار و ایجاد تعاملات با هدف دیده شدن فعالیت ها در زمینه های مختلف تاکید کرد.