به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مشتریانی که از طریق سامانه بام موفق به دریافت گواهی تمکن می شوند، می توانند از طریق سایت https://my.bmi.ir/portalserver/financial-inquiryو تنها با شماره گذرنامه، شماره پیگیری و کد ملی از صحت آن اطمینان حاصل کنند.
طبق روال عادی، مشتریان بانک می توانند با مراجعه به هر کدام از شعب، درخواست صدور گواهی تمکن مالی را ارائه و این گواهی را دریافت کنند اما این امکان در سامانه «بام» نیز فراهم است تا مشتری پس از ورود، پذیرش دستورالعمل مربوطه و پر کردن فرم آن، درخواست صدور گواهی تمکن مالی را ارائه کند.
محل ارائه گواهی تمکن مالی شامل سفارتخانه، دانشگاه یا سایر موارد، نوع گواهی تمکن مورد درخواست شامل گردش حساب یا آخرین موجودی حساب، بازه زمانی گردش حساب، زبان متن گواهی تمکن مالی، نوع ارز شامل دلار آمریکا، دلار استرالیا، دلار کانادا، پوند انگلیس یا یورو و شماره حساب مشتری، مواردی است که متقاضی درخواست این گواهی باید آن را در سامانه بام اظهار کند.
گواهی تمکن مالی، سندی معتبر و رسمی است که در بانک صادر و در آن موجودی انواع حسابها و نرخ برابری آن به ارز مورد درخواست متقاضی درج میشود.