مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآوردههای غلات در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ارزشی ۱۲درصدی و افزایش وزنی ۱۸ درصدی داشته است.
به گزارش ایلنا، محمود بازاری با اشاره به اهمیت ویژۀ شیرینی و شکلات در صنایع غذایی و صادرات گستردۀ آن به دنیا، اظهار داشت: صنعت شیرینی و شکلات ایران با بهرهگیری از ظرفیت خوبی که دارد میتواند در شرایط حساس کنونی اهداف اقتصاد ملی و مقاومتی را محقق سازد.
وی افزود: صنعت شیرینی و شکلات کشور در سالهای اخیر علیرغم مشکلات پیش رو توانسته است محصولات خود را از لحاظ کیفیت محصول و بستهبندی به استانداردهای روز جهانی برساند و جایگاه ویژهای در فرامرزهای جمهوری اسلامی ایران پیدا کند.
بازاری ضمن معرفی کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ساحل عاج، امارات و برخی کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا به عنوان عمده بازارهای هدف صادراتی این محصولات گفت: برندهای مطرح و بزرگ ایرانی در کشورهای مختلف وجود دارند که سهم آنها در بازارهای بینالمللی و منطقهای قابل توجه است.
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بیان داشت: برندهای شیرینی و شکلات ایرانی در حال شناخته شدن در دنیا است و با برنامه ریزی هدفمند میتوانند محصولات خود را محصولات با شرکتهای بزرگ خارجی در انگلیس، آمریکا، بلژیک و سوئیس محک بزنند.
وی با اشاره به روند رو به پیشرفت صنعت شیرینی و شکلات کشور، ادامه داد: در راستای این پیشرفت محصولات با کیفیتتری تولید شده و توسعه هرچه بیشتر صادرات این محصولات نیازمند تنوع و ارتقای بستهبندی با در نظر داشتن استانداردهای جهانی و بهداشتی بالاتری است.
بازاری در پایان یادآور شد: امیدواریم در سالهای آتی با حمایتهای دولت و رفع مشکلات بتوانیم در بازارهای جهانی از جایگاه بهتری برخوردار شویم.